OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här är tjänsten för dig som gillar kundkontakt och teknik, har du ett genuint dator- och teknikintresse och brinner för att skapa användarupplevelse i toppklass? Vill du vara del av vårt support-team och vara med och förflytta företaget in i framtiden och samtidigt göra det på ett företag som bidra till samhällsnytta? Då har vi drömjobbet för dig!
Om bolaget
Unident startade 1992 med ambitionen att förnya dentalbranschen och förbättra tandhälsan för alla. Ända sedan dess har bolaget varit nyskapande inom tandvården. Att erbjuda innovativa produkter, förstklassig service och nya arbetssätt har alltid legat i bolagets DNA. Unidents starka kundsupport är unik i branschen och bidrar till att minska komplexiteten, frigöra tid och stöder kundernas ambition att integrera ny digital teknik i arbetet. Genom att hitta lösningar på kundens utmaningar backar Unident upp kunden – hela vägen.
Unident finns representerat i hela Norden, med kontor i Stockholm Sverige, Horten Norge, Köpenhamn Danmark och Helsingfors Finland. Huvudkontoret ligger i Falkenberg på den svenska västkusten. Koncernen har idag +250 medarbetare och omsätter +700 miljoner SEK. Unident är Nordens 3:e största dentalhandel och ledande inom bl.a. röntgen och bild.
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du ingå i vår serviceorganisation där vi tillsammans strävar mot att hålla en hög servicenivå mot våra kunder. Du kommer närmst att tillhöra ett engagerat team bestående av 5 andra supporttekniker där ni som lag agerar support mot våra kunder.
Dina arbetsuppgifter innebär att du över telefon, fjärruppkoppling och mail ger våra kunder teknisk support samt programsupport. I detta ingår felsökning av Windows-system (klient och server) samt kringutrustning och enklare nätverksproblem. Felsökning av dental hård- och mjukvara ingår också. Du kommer arbeta efter en tydlig struktur inspirerad av ITIL och alla ärenden dokumenteras i ett ärendehanteringssystem.
Din profil
Du är lösningsorienterad och lyhörd för kundernas behov samt trivs i en kommunikativ och social roll där du får använda dina kunskaper för att hjälpa andra.
Som person är du positiv, öppensinnad och en lagspelare som vi tror har ett genuint dator- och teknikintresse i grunden.
Övriga kunskaper:
• Minst 1 eller flera års erfarenhet inom IT-support och/eller kundsupport.
• Erfarenhet av Windows-miljöer samt teknisk felsökning.
• Relevant eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
God och flexibel arbetsmiljö:
Vi tror att man utvecklas genom att träffas, att goda idéer ofta kommer i fikarummet eller vid ett möte med en kollega, samt att information lättare sprids under en arbetsdag där man faktiskt ses. Därför har alla hos oss en kontorstillhörighet och en fysisk arbetsplats samtidigt som vi har en flexibel arbetsplatspolicy. Hos oss är det lika självklart att man kan arbeta hemifrån någon/några dagar i veckan samtidigt som det är lika självklart att man vill vara på plats de andra dagarna i veckan.
För den här tjänsten så tillhör man Falkenbergskontoret och tjänsten är på heltid.
Låter detta intressant?
Lämna in din ansökan, cv och gärna ett personligt brev, så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Heinerwall, Service & Support Manager IT, på Henrik.heinerwall@unident.se eller Rasmus Lodén, Supporttekniker IT, på rasmus.loden@unident.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Se Annons
Victoria Johansson