OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för IT och drivs av att hjälpa andra och leverera service i världsklass? Då kan du vara den som vi på Unident söker efter!
Om bolaget
Unident startade 1992 med ambitionen att förnya dentalbranschen och förbättra tandhälsan för alla. Ända sedan dess har bolaget varit nyskapande inom tandvården. Att erbjuda innovativa produkter, förstklassig service och nya arbetssätt har alltid legat i bolagets DNA. Unidents starka kundsupport är unik i branschen och bidrar till att minska komplexiteten, frigöra tid och stöder kundernas ambition att integrera ny digital teknik i arbetet. Genom att hitta lösningar på kundens utmaningar backar Unident upp kunden – hela vägen.
Unident finns representerat i hela Norden, med kontor i Stockholm Sverige, Horten Norge, Köpenhamn Danmark och Helsingfors Finland. Huvudkontoret ligger i Falkenberg på den svenska västkusten. Koncernen har idag +250 medarbetare och omsätter +700 miljoner SEK. Unident är Nordens 3:e största dentalhandel och ledande inom bl.a. röntgen och bild.
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker är din huvudsakliga uppgift att via telefon, fjärruppkoppling och mail ge våra kunder teknisk support samt programsupport. I detta ingår felsökning av Windows system (klient och server) och kringutrustning, enklare nätverksproblem samt felsökning av dental hård- och mjukvara. Du kommer arbeta efter en tydlig struktur inspirerad av ITIL och alla ärenden dokumenteras i ett ärendehanteringssystem.
Rollen ingår i vår serviceorganisation och du kommer närmst att tillhöra ett engagerat team bestående av 4 andra supporttekniker. Vår starka kundsupport är unik i branschen och genom att tillsammans hitta bästa möjliga lösning på kundens problem backar vi upp våra kunder – hela vägen.
Din profil
Du är lösningsorienterad och lyhörd för kundernas behov samt trivs i en kommunikativ och social roll där du får använda dina kunskaper för att hjälpa andra.
Du har ett genuint dator- och teknikintresse, är en lagspelare som gillar att jobba i grupp och som trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övriga kunskaper:
• Minst 1 eller fler års erfarenhet inom IT-support och/eller kundsupport.
• Erfarenhet av Windows-miljöer samt teknisk felsökning.
• Relevant eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
Kultur
Teamwork ett av Unidents viktigaste värdeord. Våra medarbetare är en härlig blandning människor som lär av varandra och delar på erfarenheter och tillsammans bildar varumärket Unident. För oss är det viktigt att våra medarbetare skrattar och trivs, utvecklas, får respekt och uppskattning.
God och flexibel arbetsmiljö:
Vi tror att man utvecklas genom att träffas, att goda idéer ofta kommer i fikarummet eller vid ett möte med en kollega, samt att information lättare sprids under en arbetsdag där man faktiskt ses. Därför har alla hos oss en kontorstillhörighet och en fysisk arbetsplats samtidigt som vi har en flexibel arbetsplatspolicy. Hos oss är det lika självklart att man kan arbeta hemifrån någon dag i veckan samtidigt som det är lika självklart att man vill vara på plats de andra dagarna i veckan.
För den här tjänsten så tillhör man Falkenbergskontoret och tjänsten är på heltid.
Låter tjänsten intressant?
Ansök direkt här på vår karriärsida!
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Heinerwall, Service & Support Manager IT, på Henrik.heinerwall@unident.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Se Annons
Victoria Johansson