Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

Arbetsbeskrivning

Vi söker en supporttekniker som precis som vi brinner för att arbeta med teknik, lösa problem, arbeta med människor och modernisera det svenska samhället.

I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra invånare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet, för oss är det viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.
Just nu händer det mycket spännande utveckling i vår kommun och vår organisation. Vi är i startgroparna för en gigantisk nyetablering i vårt industriområde Lockryd, som med sitt läge mitt i hjärtat av Sjuhärad också ger näring åt hela regionens utveckling. Vi genomför också vår största satsning på skolor någonsin och bygger två nya, moderna skolor i södra kommundelen.

Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!



ARBETSUPPGIFTER
Vi är idag 6 personer som arbetar på IT-enheten. Vi samordnar och ansvarar för den tekniska driften av all IT och stöttar kommunens olika verksamheter i deras digitaliseringsarbete.

I din roll som IT-Support är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ta emot, registrera och avhjälpa problem genom personliga besök, telefonsamtal och fjärrstyrning. En viktig del av arbetet är att identifiera ständigt återkommande problem eller frågor samt att skapa eller uppdatera guider och informationsmaterial.

Du ansvarar även för de processer och rutiner som ligger under rollen IT support samt hanterar en del av våra fakturor och beställningar.

Svenljunga kommun har över 300 olika system samt en stor flora av olika appar. Många körs fortfarande i våra egna datahallar.
Men vi rör oss mot att fler och fler system och tjänster köps in där olika typer av integrationer och starka autentiseringsmöjligheter blir allt vanliga och mer komplexa och viktiga.
I vår miljö arbetar ungefär 1400 anställda, 2500 elever och brukare och vi har ungefär 4000 klienter anslutna till våra system- och nätverk dagligen.
Inom samtliga av IT-enhetens områden arbetar vi med en hög grad av automation genom diverse system, verktyg och integrationer.

Du behöver ha ett stort intresse för att hjälpa de olika verksamheterna inom kommunen med digitalisering. Alltså inte bara teknikfokus, utan också förstå vad tekniken ska användas till.
Vid mån av tid stöttar du övriga kollegor med enklare typer av uppgifter som inte stör grunduppdraget för rollen.

Det vi kan erbjuda dig är:
- Ett utmanande arbete i en spännande teknisk miljö, som ständigt behöver utvecklas.
- Ett utåtriktat arbete med mycket kontakter med verksamheterna och våra leverantörer.
- En gemenskap i ett glatt gäng.
- En tillsvidare tjänst omfattande 100% där tillträde sker enligt överenskommelse.



KVALIFIKATIONER
Som person är du lyhörd till användarnas problem och behov, och är lösningsorienterad. Du är drivande i att ständigt utveckla och förbättra supportrollen som är ditt huvudsakliga ansvarsområde. Du gillar att ta ansvar och ha många bollar i luften. Samtidigt är kvalitet och god service viktiga för dig.

Du ska ha:
• IT-relaterad eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens.
• Vana att dokumentera och skapa guider och informationsmaterial.
• Goda kunskaper i att tala och skriva svenska eftersom dialog med kunderna och all dokumentation görs på svenska.
• Bra på att lyssna och ha lätt för att förstå och sätta dig in i kundens problem.
• Bra förmåga att arbeta i team, men även självständigt.

Meriterande:
• Tidigare erfarenhet som IT-Support med kundkontakt.
• Tidigare erfarenhet av inköp och fakturahantering.
• Erfarenhet av HTML och webbredigering.

För oss är din personlighet lika viktig som din yrkesbakgrund. Du är en problemlösare som är uppmärksam och tillmötesgående där du är mån om att sätta kunden i fokus och leverera lösningar av hög kvalitet. Du kommunicerar väl i tal och skrift på svenska.

För att snabbt komma igång behöver du vara lösningsorienterad, målinriktad och vilja ha roligt på jobbet.
Dokumenterad erfarenhet krävs

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Christian Bonfré
0325-184 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenljunga kommun, IT-enheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

Boråsvägen 13 SVENLJUNGA
None

Postadress

Boråsvägen 13
SVENLJUNGA, 51280

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024