Supporttekniker IT

Arbetsbeskrivning

Time Care är marknadsledande inom Workforce Management och har mer än 60% av Sveriges kommuner och regioner som kunder. Med starka ägare i ryggen och som en del i en global koncern fortsätter Time Care sin tillväxtresa, vilket skapar en livlig, dynamisk miljö och ger goda möjligheter till personlig utveckling.

Vill du vara med på Time Cares fortsatta resa med tydliga visioner och hög innovationstakt i en värdeskapande bransch med mycket stor tillväxtpotential? Made for Sales har nu fått i uppdrag att rekrytera en serviceorienterad Supporttekniker IT till Time Care och kontoret i Stockholm – en roll där du erbjuds en spännande, utmanande och internationell miljö.

I rollen som Supporttekniker IT är du en del i det globala IT-support teamet inom RLDatix, det företag som för drygt ett år sedan förvärvade Time Care. Även om du är del i den globala organisationen ansvarar du för den interna IT-supporten primärt inom Time Care, där du prioriterar och löser dina medarbetares tekniska problem och svarar på frågor om teknik, system och installationer – både kopplat till mjuk- och hårdvara. På ett professionellt och serviceorienterat sätt hanterar du olika supportärenden (både 1st och 2nd line), med fokus på verksamheten inom Time Care, i Sverige – men även supportärenden i andra delar av verksamheten inom RLDatix globalt. Du ingår i den globala IT-organisationen, rapporterar till Chef för Intern IT-support i Makedonien – och du har kollegor över hela världen.

Vidare innebär rollen:

Erbjuda 1st och 2nd line support till medarbetare – både avseende olika interna it-system, vara behjälplig vid onboarding och offboarding av medarbetare ur ett IT-perspektiv – hantera alla typer av frågeställningar/problem som rör både hård- och mjukvara.
Eskalera ärenden till mer seniora medarbetare inom IT-supportteamet internt alternativt ta in extern support vid behov.
Interagera och samarbeta med kollegor på olika nivåer, för att lösa problem på ett effektivt och serviceinriktat sätt.
Använda och vara del av ett centralt “service desk system” för att lösa frågeställningar både i Sverige och globalt.
Säkerställa att alla ärenden dokumenteras på ett korrekt sätt i enlighet med företagets processer och rutiner.
Installera och underhålla lokala demomiljöer för Time Cares produkter – där du servar både kundsupportavdelningen, account managers och verksamhetskonsulter.
Ansvara för inköp av IT-utrustning samt mobiltelefoner.


Vi söker dig som byggt på dig ett par års erfarenhet inom någon form av IT-support. I kombination med ett tekniskt intresse är du en serviceinriktad och hjälpsam person som är kommunikativ och har förmåga att bygga relation med medarbetare på olika nivåer i din organisation. Du är självständig och trygg – med förmåga att prioritera och agera oavsett om det är mycket eller lite att göra. Det är en fördel om du har erfarenhet av Windows 10 samt olika typer av mobilteknik (Iphone/Ipad), Active Directory Administration, Office 365 samt Teams.

Som person är/har du:

Väl utvecklad kommunikativ förmåga – både över telefon och i det fysiska mötet. Du är bekväm att använda både svenska och engelska i ditt dagliga arbete.
Flexibel och anpassningsbar – du trivs med att arbeta med en stor bredd av tekniska lösningar samt olika nivåer av kunskap hos de användare du servar. Att vara nyfiken och lära nytt ser du som en rolig och givande del i rollen!
Du är serviceminded och upprätthåller alltid ett professionellt bemötande och en hjälpsam attityd.
God prioriteringsförmåga – du har lätt för att sortera och prioritera och ser oftast vad du först behöver göra, innan du går vidare till nästa ärende.
Stark förmåga att analysera problem och hitta lösningar på dessa. Du tar ägarskap och släpper inte taget förrän ärendet är löst och du har hjälpt din kollega.


Du erbjuds en intressant och mycket viktig roll där du som Supporttekniker IT ges möjlighet att arbeta med ett brett spektrum av supportärenden – med tekniska lösningar i framkant. Där du ingår i ett globalt team med erfarna och kompetenta medarbetare, som utmärks av gott samarbete och trevligt klimat. Även om du rapporterar globalt och är del i ett internationellt team, så har du ett helt gäng trevliga kollegor som du träffar på kontoret i Stockholm. Motiveras du av en roll som innebär stort eget ansvar där du dagligen skapar värde för dina kollegor genom att lösa olika typer av IT-problem, där arbetsuppgifterna är omväxlande och ibland utmanande, men där det också finns nära tillgång till hjälpsamma kollegor? Då är kanske rollen som Supporttekniker IT något för dig!

Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar genom att klicka på knappen nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Ida Ekendahl på nedan nummer.

Time Care AB är marknadsledande inom området personallogistik dvs schemaläggning, vikariehantering och bemanningsoptimering. Bolaget grundades 1994 och har idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm (huvudkontor) och Göteborg. Sedan 2009 är Time Care en del av Allocate Software, Europas ledande företag inom Workforce Management inom vård och omsorg. Koncernen har en hög tillväxt både organiskt och via förvärv. Allocates brittiska huvudkontor finns i London med verksamhet i Sverige, Tyskland, Danmark, Makedonien och Australien. För drygt ett år förvärvades Allocate av RLDatix – som i och med detta breddat koncernens erbjudande till att vara heltäckande inom Healthcare. Läs mer på www.timecare.com och www.allocatesoftware.com samt RLDatix på https://www.rldatix.com/en-uke/

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024