Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

IT-kontoret är det lilla kontoret med det stora uppdraget.
Nu söker vi dig som vill bidra till att göra oss ännu bättre! Lockas du av att arbeta inom ett område som befinner sig i en spännande och snabb utvecklingsfas? Bra, då kanske just du är den supporttekniker vi söker!
IT-kontoret tillhör kommunstyrelseförvaltningen i Sandvikens kommun. Vi ansvarar för samordning, förvaltning och utveckling av kommunkoncernens IT-plattform för data och telefoni.
Tillsammans med våra verksamheter digitaliserar vi Sandvikens kommunkoncern. Vi är idag 35 engagerade medarbetare som ansvarar för Sandvikens Kommuns IT-leverans bestående av 12 000 användare, 3000 mobila enheter, 8 500 PC-klienter, lokalt datacenter med ca 250 virtuella servrar samt 100-talet lokala nät. IT-leveransen i stort bygger på kvalitet, kostnadseffektivitet och säkerhet och vi eftersträvar ett partnerskap mellan IT och verksamhet.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad i enheten användarstöd. Enheten består av 14 personer som har i uppdrag att leverera en säker, kostnadseffektiv och modern IT-arbetsplats med fokus på användaren. Användarstöd omfattar Servicedesk, telefoni, IT-utbildning samt användarstöd M365. I rollen som supporttekniker ingår du i teamet Servicedesk som i dagsläget består av 9 personer. Teamet ansvarar och ger IT-support till hela kommunkoncernen. Servicedesk hanterar både första och andra linjens ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till koordinering med 3:e parts leverantörer.

Uppdraget innebär:
• Användarsupport via telefon, mejl, fjärrstyrning och on-site.
• Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, nätverk och applikationer.
• Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem.
• Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden.
• Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering.
• Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området.


KVALIFIKATIONER
Krav för dig som söker tjänsten är:
• Du har några års erfarenhet av arbete i Servicedesk eller motsvarande arbetsuppgifter inom IT.
• Grundläggande kunskaper om Windowsplattformen och M365.
• Goda felsökningskunskaper i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare.
• Erfarenhet av support kring mobila enheter.
• Erfarenhet av kontohantering och behörighetsadministration i Active Directory.
• Grundläggande kunskaper i nätverk och hårdvara.
• God dokumentationsförmåga.
• Goda språkkunskaper i svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av operativt arbete i en större IT-organisation.

I rollen arbetar du både självständigt och i team, vilket förutsätter en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Teamarbetet syftar till kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte mellan medarbetarna genom dialog, samarbete och dokumentation. Du behöver vara en prestigelös person som är duktig på att kommunicera, utreda och dokumentera lösningar.

Du är en drivande problemlösare som organiserar och planerar ditt arbete effektivt samt följer de instruktioner och rutiner som finns. Du är ansvarstagande samt tilltalas av att jobba i ett serviceyrke som ställer krav på flexibilitet, serviceanda och med användaren i fokus.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.


ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jan Enerhall
026-24 11 36
Enhetschef Erika Åberg
026- 24 18 81
VISION Eva Östermark
026-24 11 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, IT-kontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

81180
None

Postadress

Odengatan 37
SANDVIKEN, 81180

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024