OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOLTAK AB - Samverkan för effektivare tjänster
SOLTAK ägs av fyra kommuner, Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn. För att samordna och effektivisera deras administrera tjänster levererar SOLTAK tjänster inom ekonomiadministration, löneadministration och IT-drift och support, samt driver uppdrag och projekt inom respektive samarbetsområde. Bolaget är även inköpscentral.
Vi levererar professionella tjänster till våra kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser och administrativa tjänster utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
De ord vi vill förknippa med SOLTAK är engagemang, kompetens och tillsammans.
SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
Vi behöver förstärka vår IT-support och rekryterar därför löpande under hösten.
ARBETSUPPGIFTER
Din arbetsuppgift är att ge god kundupplevelse av service inom IT. Arbetet innebär frågor av varierad art med ett visst mått av stress som du behöver kunna hantera och ändå leverera god service. Gillar du IT, kundkontakt och att kunna hjälpa till är detta jobbet för dig.
Rollen som Supporttekniker innebär ansvara för att:
• Ge teknisk support för bland annat PC, nätverk, server, infrastruktur, skrivare, Windows 10 och telefoni för externa och interna kunder
• Ge tekniskt stöd och rådgivning antingen via telefon/ärende eller direkt på plats
• Upprätthålla en hög servicegrad
• Ge rådgivning och erbjuda lämpliga lösningar
• Felavgränsa, felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden inom samtliga områden Soltak IT ansvarar för
• Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden
• Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering
• Delta och medverka i projekt- och utvecklingsarbete för att bidra med teknisk expertis från IT-området
• Hantering av inkommande beställningar och ärenden
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som Supporttekniker behöver du ha några års erfarenhet av IT-support eftersom ditt dagliga arbete innebär att lösa ärenden i ärendehanteringssystem, via telefon och på plats hos kund. Du är ofta den kunden möter och ditt bemötande är därför av största vikt, då du är bolagets ansikte utåt.
• Erfarenhet som supporttekniker med erfarenhet inom IT-support eller som onsite-tekniker
• God kompetens av att supportera kunder på plats och på distans
• Erfarenhet av större nätverk med Microsoft AD, Windows 10 samt skrivare i en kontorsmiljö
• Erfarenhet och god förståelse för Microsoftprodukter och drift av Microsoft baserad IT miljö. SCCM, Intune mm
• Pedagogisk förmåga och är en god lyssnare
• Förmåga att vara flexibel och ha förmågan att hantera många ärenden och kontakter samtidigt
• Förmåga att kunna hantera samtliga typer av supportärenden över telefon, på plats och mejl då rotation inom arbetsuppgifterna förekommer
• Focus på kundservice, lösningsfokus med engagemang
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift
• Nyfikenhet på att lära dig nya saker och trivs i en föränderlig miljö
• Flytande svenska i tal och skrift, då all dokumentation och dialog sker på svenska
• B-körkort krävs då resor kan förekomma i tjänsten
• God serviceanda
ÖVRIGT
På SOLTAK AB erbjuder vi dig flexibel arbetstid, del av din arbetstid har du möjlighet att arbeta på distans. Vi som arbetsgivare är mån om att medarbetare ska ha möjlighet till balans mellan privatliv och arbete.
Vi använder oss av pausgympa, friskvårdstimme och erbjuder friskvårdsbidrag.
Vi är placerade i Kungälv och det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från tex Göteborg.
I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester inför intervju två.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer sker löpande, så registrera din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Martin Roos
TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren
VD Bengt Gustafsson
Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren