OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en Supporttekniker för start omgående.
Rollen är deltid 2 - 4 dagar per vecka till att börja med fram till sommaren.
I uppdraget ingår att hantera first- och second line support, dels via telefon, e-post, samt på plats hos användarna. Du kommer att:
Ansvara för prioritering av ärenden
Planera och driva mindre förändringsaktiviteter i IT-miljön, som t.ex. införandet av nya funktioner & tjänster
Själv arbeta dagligen med användarnära support
Avancerade felsökning och problemlösning
Samordna egna insatser med insatser från externa parter
Bistå i att dokumentera löpande förändringar, föra teknisk dokumentation som IP-plan och tekniska inventarier
Din profil
Troligen har du arbetat inom IT-support under några år och är mera en generalist än specialist. Uppdraget kräver goda kunskaper inom Microsoft-baserad infrastruktur.
I övrigt så har du erfarenhet av:
Microsoftbaserad infrastruktur, Server 2012R2, AD, DFS, GPO
Office365, samverkan med SharePoint, Mail, Groups etc
Klienter, Intune, Office-paket, VPN, RDP
Grundläggande förståelse för nätverk, LAN, WAN, Routing, OSI-modell
Mobila enheter
Du har god erfarenhet av supportrollen, talar och skriver Svenska samt Engelska obehindrat.
Vi searchar och intervjuar löpande under processen så tjänsten kan komma att tillsättas innan utgånget datum.
Sista ansökningsdag
Sökord: support, IT, tekniker, on-site
Kontaktpersoner på detta företaget
Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg
Sanna Hagelin
0733205638