Supporttekniker IT-enhetens Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.

Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö, att det byggs hus, att det finns ett rikt kultur- och fritidsliv och att människor får en god och trygg omsorg på äldre dar. Och mycket mer.

Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.

I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla.


ARBETSUPPGIFTER

Älmhults kommun söker en Supporttekniker till vår Servicedesk på IT-enheten.

Vår IT-enhet är sammansatt av medarbetare med skiftande kompetenser som spänner över ett systems hela livscykel.

Arbetsuppgifter:

Som Supporttekniker kommer du att arbeta med:
- att bistå Älmhults kommuns användare med problemlösning via telefon och fjärrstyrning,
- ärenden som berör användare som på ett eller annat sätt har problem med sina datorer eller kringutrustning,
- jobba enligt modellen ITIL v3,
- i dialog med respektive användare lösa deras IT-relaterade problem i främst MS Windows-miljö,
- vara ansiktet utåt mot våra användare,
- vara support i 1st line per telefon,
- guida användare med enklare rådgivning,
- fjärrstyra användares datorer för felavhjälpning,
- hitta passande lösningsförslag för den enskilda användaren,
- ansvara för att ärenden löses inom angivet SLA,
- ge varje användare ett professionellt och pedagogiskt bemötande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för kundservice och IT-relaterad problemlösning.

Vi vill att du har erfarenhet av Microsoftprodukter och MS Windows-miljö sedan tidigare. Du bör ha lätt för att ta in mycket information och lära dig många nya IT-system.

Vi ser gärna att du redan har kunskaper inom följande områden:
- LAN
- Hårdvara
- Linux
- Mailsystem
- Windows 7
- Microsoft Office/Libre Office

Du måste ha god kommunikationsförmåga i svenska språket såväl i tal som skrift. Du måste också ha goda kunskaper i engelska.

B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du har formell utbildning inom IT eller tidigare erfarenhet från liknande serviceinriktade arbeten, men minst examen lägst gymnasieutbildning med inriktning IT. Certifiering inom ITIL v3 är meriterande.

Att tidigare ha jobbat med ärendehanteringssystem är ett plus.

Som person är du öppen, serviceinriktad och social. Du har bra telefonröst och ett behagligt samt tillmötesgående sätt att ta dig an användarnas IT-relaterade ärenden. Du motiveras av att arbeta effektivt samt processinriktat och trivs i en roll där du får hjälpa andra människor.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-Chef Robert Palmqvist
0476-55481
Fackliga organisationerna
0476-550 00 (kommunens växel)
Kanslichef Mats Porsklev
0476-553 88
Valnämndens sekreterare Henrik Dahlström
0476-55 021
Fackliga organisationer
0476-550 00 (kommunens växel)
turistinformatör Inger Arvidsson,
0476-551 52
Kommunikationschef Malin Blom
0476-55328
Ekonomichef Katarina Andersson
0476-55143
Personalchef Ingela Hjelte
0476-55355
Upphandlare Heike Philipsson
0476--55341

Sammanfattning

Besöksadress

Stortorget 1 34323 Älmhult
None

Postadress

Box 500
Älmhult, 34323

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024