OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tidsam - Sveriges största tidskriftsleverantör!
Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör och vi ser till att konsumenterna får tillgång till fantastiska tidskrifter och magasin via dagligvaru- och servicehandeln. Både i fysiska butiker och via e-handel. Vi levererar tidningar till ca 5 500 återförsäljare runt om i landet och vårt sortiment innehåller såväl svenska som internationella tidningar. Sortimentet har många starka varumärken och en bredd som passar för både stora och små läsare. I Sverige säljs det tidningar till ett värde av 1,1 miljarder på ett år, ca 7 av 10 i åldern 9-79 år läser tidningar och hela 94 % läser på papper, endast 6 % digitalt. Det arbetar ca 155 personer på Tidsam, varav 44 personer på huvudkontoret i Stockholm och ca 100 st på distribunalen i Värnamo där tidningarna packas och levereras ut till butik. Vi har även 13 säljare i Sverige och 3 säljare i Norge.
Tidsam ägs av Bonnier News AB, Egmont Publishing, Aller media och Förlags AB Albinsson & Sjöberg. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Läs gärna mer om oss och våra produkter på www.tidsam.se
Hos oss på Tidsam finner du ett datacenter med en IT-infrastruktur som har den senaste moderna teknologin. Vi tar nästa kliv framåt och söker nu en ny kollega till teamet i Värnamo.
Som Supporttekniker ingår du i vårt IT-team på sex personer som besitter olika kompetensinriktningar. I regel är du användarnas första kontakt med IT-Support och arbetar främst via mail, telefon och fjärrstyrning. Din främsta uppgift är att leverera hög service i vår helpdesk gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem för både mjuk- och hårdvara. Det är en stor variation i ärendenas komplexitet vilket gör att du blir utmanad i din roll dagligen. Samtidigt blir du ett viktigt nav i att vidarebefordra till rätt person i teamet och se till att återkopplingen blir korrekt och effektiv. En annan viktig del i arbetsinnehållet är nyinstallation, drift och underhåll av kontorets och distribunalens IT-miljö innefattande klienter, skrivare, mobiltelefoner, servrar och nätverk.
Som ny hos oss får du följa en genomarbetad introduktionsplan för att lära känna verksamhetens processer och skapa en förståelse för vår IT-miljö från grunden. Tjänsten kommer innebära ett antal resor om året till Stockholm där bl. a. vår kundsupport, sälj- och, marknadsavdelning är placerad. Vi ger möjlighet till flera alternativa utvecklingsinriktningar inom IT om du har viljan och intresset. Vi erbjuder dig en stimulerande och utmanande miljö tillsammans med ett professionellt och engagerat team.
DIN PROFIL
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet från arbete som Supporttekniker eller motsvarande roll i en Microsoftbaserad miljö. Har du en utbildningsbakgrund inom IT är det ett stort plus. Det är viktigt att du har kunskaper av administration i Active Directory, Office 365 och nätverk. Har du kunskaper inom VmWare är det meriterande.
Du är en serviceinriktad problemlösare som brinner för IT. Du trivs i en fartfylld miljö där du får ta ansvar och driver ditt arbete framåt på ett noggrant och kommunikativt sätt. Med en positiv attityd antar du och löser de problem samt utmaningar du stöter på. Samarbetet med kollegorna är viktigt då ni tillsammans ser till att hjälpa omgivningen utifrån era professioner och olika sätt att angripa problem. Även integritet och diskretion är avgörande, då IT-lösningar och support är starkt sammanknutna med datorskydd gällande såväl personuppgifter som företagsinformation. För att hänga med i den snabbrörliga tekniken ser vi positivt på ditt intresse för trender och nyheter.
Bli vår nya Supporttekniker IT i en utvecklande miljö med hög teknologi! Välkommen med din ansökan.
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Tidsam AB med FindMood. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 0708-94 11 01. Ansök gärna så snart som möjligt på www.findmood.se då intervjuer kan komma att påbörjas före sista ansökningsdag som är satt till den 13 november.