Supporttekniker / IT-samordnare

Supporttekniker / IT-samordnare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en supporttekniker / IT-samordnare till ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg.

Uppdraget är för att täcka ett tillfälligt behov hos kund med start så snart som möjligt och november ut. Eventuell förlängning kan vara möjlig för rätt person. 

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker / IT-samordnare ingår att supportera kontor och ett antal siter runtomkring i Göteborgsområdet - både på distans och onsite. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är behörighetshantering i AD, beställning av hårdvara via portal, 1st - 3rd line support, löpande ärendehantering. Exempelvis ingår support av mobila enheter, iPad och mobiltelefoner, att avsluta, skapa och överlåta telefonabonnemang, nätverksrelaterade problem etc. Allmän onsite support av all typ problematik inklusive hårdvarurelaterade problem ingår i rollen. IT-miljön är Windowsbaserad.

Rollen är varierad, du kommer att lösa ärenden högt och lågt som behövs för att få användarnas vardag på jobbet att fungera. Du kommer att utgå från kontoret i centrala Göteborg och besöker olika siter vid behov. 

Under november kommer en flytt till nytt kontor att pågå vilket kommer att uppta en del av din tid. 

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av rollen som supporttekniker och har arbetat brett med IT-support, gärna 1st-3rd line och onsite, och har goda kunskaper inom exempelvis Windows klient, hårdvara, nätverksrelaterade problem samt kännedom kring serverrelaterade ärenden. Har du erfarenhet av någon mer övergripande roll så som IT-samordning är detta ett stort plus. Ett krav för rollen är att du har en hög känsla för service och har en god förmåga att strukturera upp din vardag på jobbet.

Meriterande är om du har erfarenhet av Intune.

Du har en god social förmåga, är välorganiserad och flexibel samt har inga problem med att lösa ärenden både högt och lågt. Du har ett tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. 

Rollen är något för dig som kan ta människor och uppskattar en varierad och händelserik vardag på jobbet. I rollen ingår mycket självständigt arbete, du har inga problem att driva dina egna arbetsuppgifter. Självklart kommer du även ha ett nära samarbete med dina hjälpsamma och trevliga kollegor i både Göteborg och på andra kontor. 

B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexandra Fahlström på 0734-159388 eller alexandra.fahlstrom@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 21 oktober 2020
  • Ansök senast: 21 januari 2021

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024