OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.
Kriminalvårdens IT-avdelning är en viktig del i organisationen med uppdraget att driva utvecklingen av myndighetens IT-struktur. Avdelningen ansvarar för att långsiktigt säkerställa en tillgänglig, säker och kostnadseffektiv IT som uppfyller verksamheternas behov. Våra drygt 200 medarbetare sitter i moderna lokaler och skapar tillsammans de förutsättningar som en modern myndighet kräver.
Gruppen för IT-support ser till att Kriminalvårdens 12.000 anställda har fungerande IT-arbetsplatser med alla dess funktioner.
ARBETSUPPGIFTER
Som Supporttekniker i gruppen IT-support arbetar du i ett team av 10 personer, där man jobbar med att ta emot tekniska ärenden och frågor via telefon, besök eller via ärendehanteringssystem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hjälpa och
stötta användare som har problem med sina datorer, telefoner, system och kringutrustning. Arbetet är mycket varierande.
I din roll som Supporttekniker inom IT-support etablerar du god förståelse för verksamhetens behov och månar om att
skapa användarvänliga och stabila IT-miljöer inom ditt område.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har intresset, viljan och förmågan att hjälpa andra och som anstränger sig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra och har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap samt har olika förutsättningar. I ditt arbete strukturerar du själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen.
• Erfarenhet av service eller support.
• Erfarenhet av att hantera samtal via Trio Agent.
• Erfarenhet av att arbeta med Citrix sessioner.
• Erfarenhet av att arbeta i EasIT och XenMobile.
• Erfarenhet av att hantera tunna terminaler via HPDM.
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Meriterande
• Erfarenhet inom IT 1:a linjesupport.
• Erfarenhet av att arbetat enligt ITIL.
• Förståelse för komplexiteten med att arbeta i större organisationer.
• Kunskap om hårdvara gällande PC, tunna terminaler, bärbara datorer, skrivare, videoutrustning.
• Tekniskt intresse.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Mats Gårdman
0722-171908
Enhetschef Anette Alsteryd
0725-614510
Sektionschef Pia Sandström
011-496 34 53
Enhetschef Olle Zetterqvist
072-587 6180
Enhetschef Christian Järnvall
011-49 63830
Rekryteringskonsult Björn Torstensson
070-786 00 70
Rekryteringskonsult Linda Bellis
070-783 96 00
Sektionschef IT Teknikcenter Jan Forsberg
011-496 31 15