OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvårdens IT-avdelning är en viktig del i organisationen med uppdraget att driva utvecklingen av myndighetens IT med stor satsning och fokus på myndighetens resa mot en mer digital kriminalvård. Tillsammans jobbar vi för att skapa de förutsättningar som en modern myndighet kräver av en tillgänglig, säker och kostnadseffektiv IT.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att leverera och utveckla IT-avdelningens supportverksamhet till Kriminalvårdens 12 000 anställda. Du drivs av att hjälpa och utbilda andra människor med digitala hjälpmedel och har ett stort intresse av att förstå medarbetarnas behov och förväntningar.
Som Supporttekniker i gruppen för IT-support arbetar du i ett större team, där ni tillsammans tar emot och löser tekniska ärenden och frågor via telefon eller ärendehanteringssystem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hjälpa och stötta användare som har problem med sina datorer, telefoner, applikationer och kringutrustning.
Du kommer att vara placerad på IT-avdelningen under sektionen för IT-Servicecenter. Sektionen ansvarar för första linjens IT-support samt lokal IT-service med hjälp av mobila IT-serviceteam. Tillsammans med dina kollegor i mobila IT-serviceteamen arbetar du aktivt för stödja våra användare på ett kvalitativt och effektivt sätt.
I din serviceroll kommer du att
• Leverera första linjens felavhjälpning och användarhandledning via telefon och ärendehanteringssystem.
• På ett kreativt sätt bidra till ökad digital mognad i verksamheten genom att t.ex. agera rådgivande, guida och stötta användare gällande IT-avdelningens tjänster
• Utveckla våra arbetssätt och processer för att öka kvalitén och effektiviteten i våra leveranser
KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna där du som person har social förmåga, är självgående och tar stort ansvar för din uppgift. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du arbetar bra med andra människor. Du har en god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar samt anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• 12 månaders erfarenhet av service eller support inom IT
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet inom IT 1:a linjesupport
• Arbetat enligt ITIL
• Förståelse för komplexiteten med att arbeta i större organisationer
• Kunskap om hårdvara gällande PC, tunna terminaler, bärbara datorer, skrivare, videoutrustning
• Tekniskt intresse
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.