OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrids tillväxtresa fortsätter och nu söker vi dig som vill axla rollen som intern Supporttekniker!
Som Supporttekniker hos oss kommer du arbeta med IT-support för interna kollegor. Du kommer att vara expert inom Hemfrids affär, sammankopplat till verksamhetssystem, funktion och IT för att kunna stötta Hemfrids interna kollegor, men även externa kunder vid behov. Du kommer att driva egna projekt där dokumentation och beskrivningar av verksamhetsflöden och processer är fokus.
Vidare kommer du att som första kontakt vid tekniska frågor att fånga upp verksamhetens utmaningar för att sedan skapa nya rutiner, processer och ge förslag på hållbara lösningar.
I din roll arbetar du tillsammans med en kollega i liknande arbetsroll och du kommer tillhöra vår IT-avdelning. Du rapporterar till IT Driftschef Elin Rydström.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Supporttekniker har du ett övergripande ansvar att samla ihop, lyssna in och fånga upp verksamhetens utmaningar inom IT-Drift och ta dem vidare i projektform. Vid behov kommer du även att sätta upp nödvändigt utbildningsmaterial och genomföra en del utbildningstillfällen.
Du kommer bland annat arbeta med:
- Hantering av ärenden i Jira, via telefonslinga och mailkorgar för systemsupport och larm
- Analysera och testa inkommande supportärenden för att göra en första beskrivning av det eventuella felet i detalj
- Supportera kollegor och kunder i frågor om hårdvara som laptops och mobiltelefoni men även viss mjukvara
- Leverera riktigt grym support inom uppsatt SLA gentemot kollegor och kunder
Din profil
Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att dina kollegor och kunder ska bli nöjda som att ditt team ska nå nya höjder inom IT-relaterade frågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och trivs i en supporterande roll som kräver mycket god kommunikativ förmåga. Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Slutfört relevanta kurser, YH-utbildningar eller annan eftergymnasial utbildning inom IT och/eller data
- Arbetslivserfarenhet inom service och support - gärna teknisk support av något slag
- Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av Salesforce, Jira, Azure, Office365, Sharepoint och/eller AD
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Supporttekniker räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Vi bjuder gärna in interna som externa föreläsare/utbildare för att utvecklas. Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och sociala aktiviteter, i dagsläget framförallt digitalt.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 års Karriärföretag och har under 2019 fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Ansökan
Vi hoppas på att ovan beskrivning av tjänsten har fångat ditt intresse! Varmt välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Natalia Dusant: natalia.dusant@hemfrid.se.
Tjänsten är på heltid 100% och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 08-17. Vi sitter vanligtvis i härliga lokaler på Rosenlundsgatan i Södermalm, men arbetar under pandemin till stor del remote.
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 400 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650