OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som delar vår passion för service och problemlösning. Hos oss får du arbeta i en stimulerande miljö där du kommer att ha direkt kontakt med våra användare - studenter och anställda på Chalmers.
Information om avdelningen
Chalmers IT-avdelning är en del av lärosätets verksamhetsstöd. Vi levererar IT-tjänster till Chalmers anställda och studenter samt till anställda på Göteborgs universitet som befinner sig på våra campus. På Chalmers IT-avdelning vill vi att du ska känna en frihet och möjlighet att påverka. Vi har ett positivt arbetsklimat där vi arbetar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra.
Du kommer att vara ett välkommet tillskott i gruppen för Chalmers servicedesk som idag består av nio personer, vi ingår i enheten IT-support på IT-avdelningen. Vår uppgift är att ge stöd och support till anställda och studenter via självserviceportal, telefon och mejl. Vår samlade kompetens är bred och hög och vi hanterar både första och andra linjens ärenden. Utöver ärendelösning ansvarar vi för att koordinera avdelningens användardokumentation i form av websidor och användarguider.
Beskrivning av tjänsten
Hos oss arbetar du med att ge service och med att undanröja hinder i folks vardag. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära grundläggande support på persondatorer och mobiltelefoner, konto- och behörighetssupport, utskriftssupport och mycket mer. Vi använder oss av telefon och fjärrstyrning eller besvarar skriftligt ärenden som kommer till oss via mejl och vår serviceportal. Eftersom vi är mitt uppe i ett arbete med att bygga upp en ny kunskapsdatabas blir din förmåga att uttrycka dina supportsvar inte bara muntligt, utan även i skrift, både på svenska och engelska, extra viktig för oss.
Vi söker dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot våra användare. Förtroendet för det vi levererar är högt och IT blir allt viktigare för hela Chalmers. Vi är angelägna om att vi ska fortsätta att bygga på detta förtroende och leverera det stöd och den service som Chalmers behöver för att bli ett av Europas bästa universitet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.
Kvalifikationer
För att passa i rollen som supporttekniker hos oss behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom IT; antingen från högskola eller genom kvalificerad yrkesutbildning (KY). Alternativt har du fått motsvarande kompetens genom din arbetslivserfarenhet.
Din absolut viktigaste egenskap är att du är serviceinriktad. Du älskar att hjälpa och att ge support och du får gärna ha arbetat med service antingen i en IT-support eller i ett annat sammanhang. Vi möter våra användare både i telefon, i möten och i skrift, därför är det ett krav att du kan tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska. Som person är du en initiativtagande lagspelare som har lätt för att få med dig dina kollegor. Du trivs i en social och kreativ roll där användarperspektivet står i fokus.
För att trivas på Chalmers är det viktigt att du ställer dig bakom våra värderingar: Kvalitet, respekt, öppenhet, delaktighet och mångfald. I övrigt får du vara precis som du är, bara du är bra på att vara just du. Tillsammans är vi Chalmers.
Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20210487 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:
CV
Personligt brev
• 1-2 sidor
Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag: 5 december, 2021
Urval till intervjuer kommer att hållas löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor, vänligen kontakta
Anna Starfelt, Enhetschef IT-support
Email: anna.starfelt@chalmers.se
Läs mer och ansök på Chalmers hemsida: https://www.chalmers.se/sv/om-chalmers/Arbeta-pa-Chalmers/lediga-tjanster/Sidor/default.aspx?rmpage=job&rmjob=9899&rmlang=SE
*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!