OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som delar vår passion för att ge god service, för att kommunicera direkt med våra it-användare och som älskar problemlösning. Hos oss får du arbeta i en stimulerande miljö där du kommer att ha direkt kontakt med våra användare - studenter och anställda på Chalmers.
Information om avdelningen
Chalmers servicedesk, som ingår i enheten it-support på it-avdelningen, består idag av nio personer. Vår uppgift är att ge it-stöd och support till anställda och studenter via Chalmers självserviceportal, samt via telefon och mejl. Vi är ett gott gäng, som trivs bra tillsammans, många av oss har arbetat länge i gruppen medan några har tillkommit realtivt nyss. Vår samlade kompetens är bred och hög och vi hanterar både första och andra linjens ärenden. Utöver ärendelösning ansvarar vi för att koordinera avdelningens användardokumentation i form av websidor och användarguider.
Hos oss arbetar du med att ge service och med att undanröja hinder i folks vardag. Bland dina arbetsuppgifter finns bland annat att ge support kring konton och behörigheter, grundläggande support på persondatorer (både windows och mac) samt på mobiltelefoner, utrskriftssupport och mycket mer. I servicedesk hjälper vi våra användare via telefon och fjärrstyrning eller mejl och vår serviceportal. Eftersom vi är mitt uppe i ett arbete med att bygga upp en ny kunskapsdatabas, blir din förmåga att uttrycka dina supportsvar inte bara muntligt, utan även i skrift både på svenska och engelska, extra viktig för oss.
Beskrivning av tjänsten
Chalmers servicedesk, som ingår i enheten it-support på it-avdelningen, består idag av nio personer. Vår uppgift är att ge it-stöd och support till anställda och studenter via Chalmers självserviceportal, samt via telefon och mejl. Vi är ett gott gäng, som trivs bra tillsammans, många av oss har arbetat länge i gruppen medan några har tillkommit realtivt nyss. Vår samlade kompetens är bred och hög och vi hanterar både första och andra linjens ärenden. Utöver ärendelösning ansvarar vi för att koordinera avdelningens användardokumentation i form av websidor och användarguider.
Hos oss arbetar du med att ge service och med att undanröja hinder i folks vardag. Bland dina arbetsuppgifter finns bland annat att ge support kring konton och behörigheter, grundläggande support på persondatorer (både windows och mac) samt på mobiltelefoner, utrskriftssupport och mycket mer. I servicedesk hjälper vi våra användare via telefon och fjärrstyrning eller mejl och vår serviceportal. Vi levererar våra supportsvar inte bara muntligt, utan även i skrift - både på svenska och engelska.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.
Kvalifikationer
Din absolut viktigaste kvalifikation är att du är serviceinriktad. Du älskar att hjälpa och att ge support och du får gärna ha arbetat med service antingen i en it-support eller i ett annat sammanhang. På den tekniska sidan behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom it; antingen på högskola eller i kvalificerad yrkesutbildning (KY). Alternativt har du skaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Vi möter våra användare både i telefon, i möten och i skrift, därför är det ett krav att du kan tala och skriva både svenska och engelska obehindrat.
Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20220305 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:
CV
Personligt brev
• 1-2 sidor
Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
Läs mer och ansök på Chalmers hemsida: https://www.chalmers.se/sv/om-chalmers/Arbeta-pa-Chalmers/lediga-tjanster/Sidor/default.aspx?rmpage=job&rmjob=10620&rmlang=SE
Sista ansökningsdag: 3 juli, 2022
Urval till intervjuer kommer att hållas löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor, vänligen kontakta
Anna Starfelt, Enhetschef IT-support
Email: anna.starfelt@chalmers.se
Teamledare Servicedesk Thomas Kutsomihas
Email: thomas.kutsomihas@chalmers.se
*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!