Supporttekniker kombinerad 1st/2nd line, Stockholm

Supporttekniker kombinerad 1st/2nd line, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som supporttekniker och söker nya utmaningar och utveckling? Vi på Experis IT söker en supporttekniker till en roll som erbjuder både first- och second-linesupport. Du kommer att arbeta på konsultuppdrag hos vår kund belägen i centrala Stockholm. Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom området och ett genuint intresse för IT. Ta nästa steg i din karriär och ansök redan idag!

Arbetsbeskrivning och arbetsuppgifter:

I rollen som Supporttekniker kommer du jobba med IT- Support i både first line och second line. Du kommer bli en del av ett team på 5 personer som tillhör Drift & Underhåll och fungerar som företagets servicedesk. Tillsammans med dina teammedlemmar kommer du att ansvara för IT-support av cirka 750 användare och jobba utifrån ramverket ITIL med stort fokus på service och problemlösning.

Dina arbetsuppgifter som supporttekniker kommer bland annat att innebära:

* Att via ärendehanteringssystemet Easit/telefon/mejl fördela, prioritera samt felsöka inkommande IT-ärenden enligt de processer och rutiner som finns.
* Ge onsite-support till användare vid behov.
* Bemanna den fysiska supportdesken dit användare kan vända sig direkt för IT-support.
* Ansvara för administration av olika IT-system, onboarding, offboarding samt behörighetsadministration.

Vem är du?

För att trivas i denna roll söker vi dig som har ett par års tidigare erfarenhet av en liknande roll samt:

* Erfarenhet från Microsoftbaserad miljö, exempelvis Windows 10 och Office365
* Erfarenhet från administration i Active Directory
* Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal samt skrift

Vidare är du serviceinriktad, lyhörd och strukturerad. Du är utåtriktad med god kommunikationsförmåga och positiv inställning, detta då arbetet innebär mycket kontakt med användare och nya människor. Därtill är du driven med en förmåga att ta ansvar och se ett helhetsperspektiv.



Om Experis IT

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2020
  • Ansök senast: 15 april 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024