Supporttekniker med en god serviceförmåga

Supporttekniker med en god serviceförmåga

Arbetsbeskrivning

Tavana IT söker nu en supporttekniker i Servicedesk med minst 1 års erfarenhet av IT-support eller kundtjänst. Vi har i uppdrag att hitta en tillmötesgående, lyhörd och lösningsfokuserad person med ett gott öga för kundservice. Som supporttekniker ska du ha hög social kompetens med ett problemlösare tänk angående kundernas IT-frågor. Stämmer det ovannämnda in på dig? Tveka inte på att ansöka!

ARBETSUPPGIFTER

I ditt arbete som supporttekniker i Servicedesk handlar det om att parallella mellan effektiv problemlösning och ett gott kundbemötande. Vid inkommande ärenden är du kundens första kontakt och ansvarar för att bemöta deras behov, ta emot samt felsöka deras IT-problem. Majoriteten av inkommande ärenden löses vid första kontakt med Servicedesk. Ärenden hanteras via telefon, mejl, kontaktformulär samt beställningar och kundärenden med specialistkompetens förmedlar du vidare via ett ärendehanteringssystem. Dina uppgifter kan även vara att operativt kontrollera och följa upp samt hålla dig uppdaterad kring nya kunder och system. Det kan även innefatta arbetsuppgifter där du får prioritera verksamhets- och patient kritiska incidenter med operativa incidentmanagers.

VEM SÖKER VI?

Du med en hög social kompetens som har ett genuint intresse för problemlösning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av Servicedesk eller kundtjänst med en god IT-vana. Du är serviceinriktad gentemot kunder och kollegor med förmågan att vara samarbetsvillig. Förhållande till användarnas IT-ärenden är du lösningsfokuserad med stort engagemang och förståelse. Med ansvar tar du dig an dina arbetsuppgifter och du har viljan att förbättra samt utveckla verksamheten.

Vi vill att du har minst ett års erfarenhet av Servicedesk eller kundtjänst. Du är behjälplig med teknikintresse där kundservice alltid är i fokus. Som person är du social och trivs att kommunicera med olika typer av människor.

Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat. Är du ITIL certifierad är det meriterande men inget krav.

INFORMATION:

Plats: Stockholm
Befattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 18 juni 2022

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024