OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Vår kund behöver förstärkas med en erfaren Supporttekniker till en Servicedesk i Lund. De söker en resurs som vill arbeta med support av olika applikationer, mjukvara, hårdvara och tjänster. Konsulten kommer att ingå i ett Servicedesk team om tio personer och arbetsuppgifterna är att supportera anställda på företaget via telefon, mejl och framförallt via ärendehanteringssystemet.
Formella krav:
- Några års erfarenhet av att arbeta i Servicedesk inom IT-support
- Goda tekniska kunskaper om PC- och Mac-datorer
- Erfarenhet av managerade arbetsplatsdatorer och skrivare
- Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon och fjärrverktyg, bl a Teamviewer
- Kunskaper inom IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik och skrivarhantering
- Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows och Mac
- Lätt för att lära nya IT-miljöer, system och applikationer
- Känna till och vara bekväm med ärendehanteringssystem
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Kommunikativ, ska trivs såväl med telefon som med e-post
Startdatum: Enligt överenskommelse med kund, men start januari 2024.
Ort: Lund
Omfattning:100%