Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu efter en engagerad person som vill ta sig an en roll som supporttekniker med fokus på Linux. Företaget fokuserar på att stödja bolag i deras tillväxtresa genom att erbjuda skräddarsydda partnerskap som är anpassade efter specifika behov. Med lång erfarenhet av att arbeta med nordiska tillväxtbolag har man utvecklat en intäktsdelningsmodell som maximerar värdet av en börsnotering. Företaget strävar efter att vara en stabil och långsiktig partner som förstår entreprenörers utmaningar och möjligheter och erbjuder dessutom tillgång till den europeiska kapitalmarknaden genom sitt moderbolag.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta med den löpande hanteringen av extern support för företagets handelssystem samt de kringliggande systemen, med särskilt fokus på Linux Debian-miljöer. En del av ditt arbete innefattar mjukvaruhantering, såsom installation, uppgradering och uppdatering av programvara. Du kommer också att ge stöd vid felsökning av handelssystemet och dess kringliggande system. Vid behov kan interna arbetsuppgifter introduceras i rollen. En viktig del av ditt ansvar blir att koordinera och leda första linjens support, där teamet ansvarar för extern support, systemanalys och administration av kundnära systemlösningar.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker efter dig som är lösningsorienterad, samarbetsvillig, ansvarstagande och nyfiken, samt har ett stort intresse för fintech och börsrelaterade system. Du trivs i team och förstår vikten av att samarbeta för att nå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de genomförs noggrant och effektivt, även under press. Din nyfikenhet och intresse för fintech driver dig att ständigt utvecklas och hålla dig uppdaterad inom branschens senaste trender och teknologier.
Krav:
-
Revelant kandidatexamen inom IT
-
1-2 års erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk
-
Erfarenhet av Linux (Debian)
-
Erfarenhet av Windows, Microsoft 365 och nätverksenheter
-
Erfarenhet av ITIL
-
Flytande svenska och engelska – både i tal och skrift
Meriterande:
-
Erfarenhet av SQL
-
Erfarenhet av Python, PHP eller Bash
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Julieth Escobar
+46 734 159387
Julieth.Escobar@centric.eu