OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att arbeta med problemlösning och har ett stort intresse för IT? Har du erfarenhet av att arbeta i en helpdesk och är redo för nya utmaningar? Då kan det här vara tjänsten för dig! Här erbjuds ett uppdrag på ett meriterande läroverk som kommer göra sig fint på ditt CV. Läs vidare!
Om tjänsten
Perido söker en Supporttekniker till ett uppdrag hos vår kund, ett av våra mest framstående läroverk. Placeringen är i staden vars slogan lyder ”där idéer blir verklighet” – Linköping!
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du både inom första- och andralinjesupport med både hård- och mjukvara då läroverket även erbjuder ”på plats-stöd”. Via telefon, fjärrhjälp och e-post löser du snabbt och effektivt de IT-problem som anställda och studenter kan stöta på. Det kan gälla olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare m.m. Du ger stöd till användare av Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones. Andra förekommande arbetsuppgifter:
Se till att IT-utrustning fungerar.
Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara.
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer).
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
Ge telefonrådgivning.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har bred kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Förutom det så kommer stor vikt även läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, som är lyhörd och kan sätta dig in problem samt kan förklara för andra med god kommunikativ förmåga och ödmjukhet. Du behöver vara anpassningsbar, kunna sätta dig in i nya tekniker och system samt kunna prioritera bland ärenden. Vi ser gärna att du trivs med att ta eget ansvar, driva ditt arbete framåt och har lätt för att samarbeta.
Är du den vi letar efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning.
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet inom support.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Grundkunskaper i MS Office.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis TOPdesk eller Artologik Helpdesk).
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31 med stor chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32209 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu