OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi är en teknisk support, men inte vilken som helst! Hos oss får du möjlighet till problemlösning inom den marknadsledande ArcGIS-sviten. Då många frågeställningar som kommer in till oss är på en avancerad nivå, med bred variation på frågor, ges du kontinuerlig utveckling i att vara en teknisk problemlösare inom ett flertal av våra applikationer och specifikt våra Desktop-produkter.
Du har kontakt med kunder via e-post, telefon och skärmdelning. Du bidrar med din kompetens i vårt supportteams dagliga supportmöten, där vi tillsammans ser till att inkomna ärenden får en snabb och kvalitativ uppstart samt att pågående ärenden som behöver det får ytterligare push.
Kontinuerlig kompetensutveckling är högt prioriterad och du deltar själv i våra interna utbildningar, ibland som deltagare, andra gånger som lärare. Jobbet kan också innebära att du ger extra hjälp som konsultstöd, deltar i marknadsaktiviteter och reser till Esri Inc i USA med jämna mellanrum för att utvecklas.
Hela supportteamet är idag lokaliserat utifrån vårt Falukontor. Möjligheter att jobba hemifrån delar av arbetstiden finns. Teamet är väl fungerande med god trivsel och med mycket goda resultat från våra medarbetarundersökningar. Våra kunder är också mycket nöjda med den tekniska support vi levererar - de graderar oss över 4.75 på en skala 1-5 i dagsläget.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker någon som gärna har erfarenhet av Esri Sveriges desktopprodukter och helst ArcGIS Pro. Om du arbetat med GIS-analyser eller 3D-data är det extra meriterande. Dessutom ser vi gärna att du är tekniskt driven och gillar att lösa GIS-tekniska problem.
Du måste ha god samarbetsförmåga och gilla att arbeta i både team och självständigt. Vidare är drivkraften att hålla sig uppdaterad om utvecklingen i våra produkter en viktig egenskap. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska.
Tillsammans gör vi skillnad!
GIS-branschen är en framtidsbransch där du får chans att göra skillnad - för samhället, våra kunder och miljön. Ständig utveckling och lärande är viktig i vår organisation. Det innebär att vi jobbar aktivt med tydliga mål, feedback och uppföljning. Det betyder också att du är en viktig kugge, delaktig i en organisation där ständig förbättring av processer och arbetssätt är helt naturligt. ’Frihet under ansvar’ är centralt i vår företagskultur. Du har inflytande över var, hur och när du jobbar. Hos Esri Sverige är du en del av ett svenskägt företag med en naturlig närhet till ledning och kollegor. Men du får också tillgång till ett globalt nätverk av Esri-företag med allt vad det innebär av kompetens och möjligheter att bygga nätverk både lokalt och globalt.
Ansökan
Tjänsten är en heltids anställning med placeringsort Falun. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande, sista ansökningsdatum 2023-04-30. Tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vill du veta mer?
Kontakta Henrik Thomson, teamchef Tecnical Support, på 073-988 55 37, eller Sofie Ranta, HR-chef, på sofie.ranta@esri.se
Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?
Läs mer om oss på esri.se (http://www.esri.se/) och följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/48950/) och Twitter (https://twitter.com/esrisverige)