Supporttekniker med inriktning inom telefoni

Arbetsbeskrivning

Kommunikation och IT, Dragarbrunnsgatan 36 C, Uppsala Kommunikation & IT är Uppsala kommuns interna leverantör av tjänster inom kommunikation och IT.Vi har över 170 medarbetare som har stor kännedom om kommunen och hög kompetens inom IT-drift, systemförvaltning, telefoni, projektledning och produktion av webblösningar och informationsmaterial.Vår största kund är Kommunledningskontoret som varje år tecknar avtal om kommunövergripande tjänster.Vår vision är att vara det självklara valet av informations- och IT-tjänster inom Uppsala kommun.Kvalifikationer Du ska ha goda kunskaper om mobiltelefoni och mobila produkter (ett starkt tillväxtområde), dokumenterade teletekniska kunskaper.Kännedom om IP telefoni är meriterande.Du bör ha god kännedom om hur fastighetsnät och allmänna telenätet fungerar.Du ska ha data- och kommunikationskunskap.Meriterande är om du arbetat tidigare med Centrex-systemet.Önskvärt är om du också har goda kunskaper i Officepaketet och databashantering, har lätt för att kommunicera i både tal och skrift, tar initiativ och tycker om att lösa problem.Du ska ha körkort.Inom avdelningen arbetar vi mycket i team/projekt för att lösa olika uppdrag, vilket innebär att du ska ha god samarbetsförmåga."I Uppsala kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och ta till vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten".

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 29 januari 2008
  • Ansök senast: 14 februari 2008

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


27 november 2024

ICT - Tekniker till datacenter

ICT - Tekniker till datacenter

26 november 2024

RF & ICT Engineers

25 november 2024