OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete inom IT-support och goda kunskaper inom Office 365? Vill du arbeta på en myndighet? Då har vi jobbet för dig! Vi på Experis söker nu en supporttekniker till vår kund i Östersund! Du kommer främst arbeta med att lösa inkommande ärenden via telefon. Låter det intressant? Läs mer om tjänsten nedan och ansök redan idag!
Ort: Östersund
Start: 7 juni 2021-27 augusti 2021
Omfattning: 100 %
Att vara konsult hos Experis
Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.
På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.
Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.
Arbetsbeskrivning
I rollen som supporttekniker ingår du i ett team som främst arbetar med att lösa inkommande ärenden via telefon. Du kommer huvudsakligen arbeta med felsökning/felavhjälpning, installationer/konfigurationer rörande såväl hård- som mjukvara och kontohanteringar i AD. Utöver detta arbetar du med molnadministration i kundens O365-miljö samt är specialisten på O365 när supporten inte lyckas lösa frågorna. Domänhantering samt certifikathantering är andra delar i din roll.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av användarsupport inom Office 365 och Microsoft miljö. Du har goda kunskaper av arbete med administration och ärendehanteringssystem. Vidare har du erfarenhet av arbete med Exchange, kontohantering i AD och installationer/konfigurationer samt felsökning rörande såväl hård- som mjukvara
Det är meriterande om du har:
* Certifieringar inom Microsoft och Office 365
* Erfarenhet av domänhantering
* Erfarenhet av certifikathantering för webb
För att trivas i rollen som supporttekniker tror vi att du är självgående och flexibel. Du är lösningsorienterad och gillar att arbeta med support. Du har en god social förmåga och är kommunikativ, du både talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Jennifer Bergström Ahlinder på jennifer.b.ahlinder@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi