OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Vill du arbeta med de senaste tekniska innovationerna och samtidigt göra en insats för samhället?
Pensionsmyndigheten är en myndighet som ligger i absolut framkant när det handlar om teknik och utveckling. Vårt mål är att vara Sveriges bästa IT- avdelning, senast år 2020.
Just nu är vi inne i ett intensivt utvecklings- och förändringsarbete och behöver förstärka vårt team. Det är ett arbete som ställer höga krav, men som också innebär gott om spännande utmaningar och möjligheter.
Varje dag utvecklar och arbetar vi med innovativa tekniska lösningar för våra miljontals kunder runt om i landet. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en miljö präglad av stort driv och hög ambitionsnivå. Idag är vi 240 medarbetare fördelade på fyra enheter som samarbetar gränsöverskridande med övriga interna avdelningar och stabsfunktioner.
Brinner du för att lösa andras problem?
Har du en stabil IT-bakgrund, gillar yrkesmässiga utmaningar och vill vara med och göra skillnad ? tveka inte att söka den här tjänsten idag! Vi söker nu en supporttekniker att förstärka vårt team på Drift- och infrastrukturenheten.
Den här befattningen är som klippt och skuren för dig som trivs att arbeta i moderna tekniska miljöer och kan se dig själv som en del av en myndighet i framkant.
I din roll som supporttekniker kommer du ingå i ett arbetsteam på drygt 50 personer. Vi är ett sammansvetsat gäng som stödjer varandra i arbetet med att ta ansvar för teknikutveckling och drift av myndighetens infrastruktur och IT-system. Du kommer också mötas av ett starkt engagemang och en vilja att förbättra vårt samhälle på lång sikt.
Vi kan utlova en stimulerande vardag, där du kommer att jobba i väl utvecklade IT-system med de senaste tekniska applikationerna. På Pensionsmyndigheten sätter vi stort värde på att hitta en bra balans mellan jobb och fritid och vi värnar om vår personalvård.
Som statligt anställd har du goda anställningsvillkor och hos oss finns både möjligheter till personlig utveckling till intern rörlighet.
Då arbetet innebär många kontakter, söker vi dig som får energi av att vägleda och guida andra, du är mycket professionell i ditt bemötande.
För att passa i den här rollen ska du vara en säkerhetsmedveten supporttekniker med kunskaper i Windows, PC och kontorsstödsystem. Dina arbetsuppgifter kommer främst att handla om att tillhandahålla andra linjens support till användare på Pensionsmyndigheten.
Din arbetsplats kommer vara placerad i våra ljusa och trevliga lokaler i Hornstull i Stockholm.
Utbildning och erfarenhet:
För den här befattningen behöver du ha minst gymnasieexamen, gärna med IT- inriktning och minst två års erfarenhet av arbete med andra linjens support och felsökning i Windows 7.
Vi ser dessutom att du har erfarenhet inom flera av följande områden, som vi vill att du anger i din ansökan.
- Arbete i andra linjens support för PC och applikationer såsom Windows 7, Microsoft Office, Microsoft Lync, Adobe Reader och Internet Explorer.
- Felsökning gällande nätverk, fjärrstyrning, mailhantering och applikationer i operativsystemet Microsoft Windows 7 för PC
- Arbete och felsökning i videokonferenssystem
- Behörighetsadministration i Active Directory
- Utskick av applikationer och upplägg av datorobjekt i System Center Configuration Manager (SCCM)
- Arbete i ärendehanteringssystem, upplägg och åtgärd av ärenden. Gärna Remedy och System Center Service Manager.
- Dokumentation, både teknisk och framtagning av användarmanualer
Egenskaper:
Vi värdesätter att du är pedagogisk, analytisk och drivande i din yrkesroll.
Du har lätt för att anpassa dig till nya grupper och trivs med att arbeta i team. Som person är du prestigelös och har lätt för att ta till dig ny kunskap inom ditt kompetensområde. Det är en självklarhet att du är säkerhetsmedveten, har erfarenhet av att arbeta självständigt och kan fungera som din egen arbetsledare.
I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt:
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta gruppchef Caroline Uhrbom 010-454 20 22.
Fackliga representanter: Christina Karlström tel 010-4542284, SACO och Paul Brix tel 010-4542510, ST.
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker på www.itjobb.pensionsmyndigheten.se
Ange diarienummer PSL 2015-99 i din ansökan.
Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.