OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos vår kund i Malmö söker vi nu efter en supporttekniker med 1-2 års erfarenhet och som har ett genuint intresse för service och trivs med att hjälpa användare med deras IT-problem. Har du dessutom ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig! Du kommer gå in i rollen som konsult via Centric för att sedan gå över till kunden efter 6 månader. Start så snart som möjligt.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta i en kombinerad roll som supporttekniker i en servicedesk samtidigt som du vid behov kommer att åka ut till kund och arbeta onsite. I din arbetsupppgifter kommer det ingå att ge generell användarsupport av klienter men också administration och felsökning av windows server. Du kommer att arbeta mycket i Active Directory, Microsoft 365, fjärrskrivbord och med klienthantering.
Det kan förekomma skiftarbete vid behov och detta är något vi hoppas du ser positivt på.
Din profil och kvalifikationen
Du är en person som är serviceinriktad med en ambition om att växa inom företaget. Du ska drivas av en hög ambitionsnivå, ha en väl utvecklad kommunikativ sida och en förmåga att tänka lösningsorienterat.
För att vara aktuell för rollen behöver du ha kunskap / erfarenhet av:
- Konfiguration, felsökning och supportering
- Active Directory
- Windowsmiljö
- Fjärrskrivbord (Citrix/RDS)
- Microsoft 365
- Nätverk
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
I rollen kommer du att behöva åka ut till kund vilket ställer krav på egen bil och körkort.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hanna Ström på telefon 0734-159385 eller hanna.strom@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229