Supporttekniker med känsla för service och teknik

Supporttekniker med känsla för service och teknik

Arbetsbeskrivning

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!


IT-avdelningen är inne i ett expansivt skede och vi söker nu en serviceinriktad kollega som kan stärka teamet i vår IT-helpdesk.

Som en av regionens största arbetsgivare kan vi erbjuda dig:

• ett spännande, omväxlande och aktivt jobb
• möjligheter att vidareutveckla dig själv och din kompetens
• utrymme för att ta egna initiativ och bidra till att vidareutveckla och förbättra vår verksamhet

Rollen som IT-tekniker hos oss
Du kommer du vara en del av IT-avdelningens ansikte utåt och ingå i vårt supportteam bestående av erfarna och serviceinriktade IT-tekniker. Arbetet är varierande då teamet hanterar både första- och andra linjens support via telefon och e-post. Det kommer också finnas möjlighet att delta i projekt och utveckling inom och utanför uppdraget. I tjänsten kan även viss support på plats ingå.

Om dig
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper och aktuell kompetens inom IT-området kopplat till supportfunktion. Du har erfarenhet av arbete med service och har vana att arbeta med support på distans. Du har gått IT-gymnasium, alternativt har du en teknisk YH-utbildning eller motsvarande erfarenhet av arbete inom teknisk support. Du har god språkförståelse både på svenska och engelska, likaså kan du uttrycka dig tydligt och pedagogiskt på båda språken såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du har arbetserfarenhet inom yrken där service och bemötande ingår som en viktig del. Erfarenhet av arbete i miljöer med klienter anslutna till Active Directory är även önskvärd. Då vår klientmiljö är heterogen är det värdefullt om du har goda kunskaper i Mac OS X och Linux. Meriterande är även dokumenterad kunskap inom nätverk, Microsoft Office 365 och SharePoint online, men även god erfarenhet av Teams och Zoom.

Självklart har du har ett stort intresse för service och bemötande av andra människor samt ett genuint intresse för IT och ny teknik. Du är drivande och gillar att utveckla den verksamhet du arbetar inom. Du har lätt för att samarbeta med andra samt behåller ditt lugn även i pressade situationer då det periodvis finns mycket att göra.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Din framtida arbetsplats
Linköpings universitet, LiU, bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom bland annat material, IT och hörsel. I samma anda erbjuder universitetet ett stort antal innovativa utbildningar, inte minst många professionsutbildningar för till exempel läkare, lärare, civilekonomer och civilingenjörer. LiU blev universitet 1975 och är idag 32 000 studenter och 4 000 medarbetare. Studenterna är bland de mest eftertraktade på arbetsmarknaden och enligt internationella rankningar är LiU bland de främsta i världen.

IT-serviceenheten vid Linköpings universitet ansvarar för IT-helpdesk, Telefoni, Utskriftssystemet, IT-utbildningar och Ärendehanteringssystemet. Vi arbetar tätt tillsammans med moderna metoder och den senaste tekniken. Anställningen är placerad på Campus Valla. För mer info läs på vår hemsida: http://www.liu.se/it-avdelningen

Anställningens omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning. 

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Lön
Månadslön. Linköpings universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.   

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17 januari. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Liknande jobb


Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

20 september 2024

20 september 2024