Supporttekniker med kompetens inom Mac och Google

Arbetsbeskrivning

Vi söker en supporttekniker med specialisering på Apple- och Google-teknik för att stärka vår kunds team. I den här rollen kommer du att vara en viktig del av vår kunds supportteam och hjälpa användare med Apple- och Google-relaterade frågor.

Arbetsuppgifter:

- Du arbetar med såväl mjuk- som hårdvara och hanterar uppkomna användar- och driftproblem.

- Att hantera användar- och enhetskonton i Active Directory (AD).

- Att felsöka och stödja användare med tekniska frågor relaterade till Apple- och Google-teknik.

- Arbete i en teammiljö med 5 medarbetare som har olika inriktningar.

- Att sitta i Front desk på kontoret och avhjälpa tekniska fel och frågor.

- Att delta i interna projekt för att förbättra användarupplevelsen.


Krav:

För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha:

- Starka färdigheter inom Apple- och Google-teknik och vara bekant med de tekniska begreppen som JAMF, APFS, APN, AES, AES-XTS, ASLR, BPR, DFU-läge, IDS, MDM.

- Förmåga att arbeta i en teammiljö och stödja användare med olika tekniska behov.

- Flytande engelska och svenska i både tal och skrift.




Du är förmodligen:

- Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete
- Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet
- Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt



Human IT

Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.

I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.

Tillsammans skapar vi framtiden 🚀

- Tillsvidareanställning med fast månadslön
- Kollektivavtal
- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
- Utvecklingsplan
- Hälsoförsäkring + pension
- Förskottssemester


Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.

Plats: Stockholm.

Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!

Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Certifierade med toppbetyg!

Och förresten:

Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 21 april 2024

Besöksadress

Box 577
None

Postadress

Box 577
Stockholm, 10131

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024