Supporttekniker med kundansvar

Supporttekniker med kundansvar

Arbetsbeskrivning

Stockholm Stream Media AB söker nu en person som är van att kommunicera både på svenska och engelska för att bygga en personlig relation med våra kunder och stötta dem i deras hantering av filmer genom vår leveransportal Delta.
Du kommer ha en personlig kontakt med ett begränsat antal kunder/företag som vi samarbetar med för att leverera filmer och serier till tjänster som bland annat Apple TV+, Amazon Prime och Vimeo.
I rollen kommer du ta ett stort ansvar för att hjälpa våra kunder genom att guida dem genom vårt system för hantering av metadata, bilder, video och undertexter. Vi ser gärna att du är van att ta ett eget ansvar för att förbättra processer, skapa guider till kunderna och hitta nya sätt att återkoppla kundernas önskemål till utvecklingsteamet.
Fokus på tjänsten är kundperspektivet och genom webbmöten med våra kunder i Storbritannien, Spanien, Sverige, USA och Kanada kommer du samla in önskemål och feedback så att vi tillsammans kan förbättra systemet. Du kommer både att ansvara för själva supporten med tickets från våra kunder, men vi ser även att du kan ta ett större ansvar och för hur support processen och kundresan med “on-boarda” av nya kunder i systemet kan förbättras eller bli mer effektiv.
Beroende på ditt intresse och behov kan tjänsten även innefatta arbete med kundkommunikation som nyhetsbrev, webb och marknadsföring, men även hantering av undertext och videomaterial.
Det är viktigt att du känner dig trygg i kommunikation både på svenska och engelska, är nyfiken på att lära dig nya saker och kan hjälpa till att förbättra och effektivisera flöden och processer.


Vi ser att du har följande kompetenser:
God kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.
God datavana och ha goda kunskaper i Officepaketet, Google Workspace eller liknande.
Har jobbat med bild och videoredigering i grundläggande nivå
Är proaktiv och lösningsorienterad
Har du tidigare arbetat i ett CMS system är det ett plus.


Vad vi erbjuder dig
En internationell miljö med både kollegor och kunder i olika länder.
En arbetsplats med stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet
En miljö som är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar
Ett arbete med ny teknik och med spännande projekt och väldigt många filmer
En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där du har stor inverkan på vår fortsatta framgång


Om Stockholm Stream
Bolaget som grundades för 6 år sen ligger i Alvik (Stockholm), vi är idag ett litet team på 5 personer Delta-systemet är en "molntjänst" för innehållsägare av video för att distribuera sitt innehåll till strömmande plattformar som "Prime Video" (Amazon), AppleTV, Comcast, Vimeo.
Vi har cirka 30 000 filmer i systemet idag och det finns 20 företag som använder tjänsten.


Villkor:
Omfattning: 100%, tillsvidareanställning (6 mån provanställning tillämpas)
Plats: Alvik
Arbetstider: Mån-Fre 08.00- 17-00.
Lön: Månadslön enligt överenskommelse.
Start: Augusti, rekryteringen sker löpande


För mer information om tjänsten kontakta Patrik Littmann, Grundare och VD, tel 0733663530


Läs mer om Delta på deltasystem.tv
och om Stockholm Stream på StockholmStream.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Stream Media AB Bromma
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2024
  • Ansök senast: 31 juli 2024

Postadress

Allévägen 14C NB
Bromma, 16752

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024