Supporttekniker med kundansvar sökes till Nordlo i Kista

Supporttekniker med kundansvar sökes till Nordlo i Kista

Arbetsbeskrivning

Har du en god känsla för service tillsammans med ett brinnande intresse för teknik och IT? Är du kanske familjens personliga ”IT-tekniker” och vill ta nästa steg inom IT-branschen? Då har du kommit rätt. Vi på Nordlo söker nu fler medarbetare som vill fortsätta sin resa inom IT och utvecklas tillsammans med oss.

Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.

Dina kollegor
Som supporttekniker i vår verksamhet kommer du ha en bas i ett av våra leveransteam. I tätt samarbete jobbar du tillsammans med ditt team mot ett fåtal av våra kunder med fokus på att effektivisera och förbättra. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo och oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål.

Din roll
En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, fjärrstyrning eller på plats bistår våra kunder med support, hanterar driftstörningar i IT-miljön eller ger tekniska råd. En arbetsdag hos oss präglas av stor variation och ställer krav på högt ansvarstagande. Du behöver därför kombinera din tekniska kompetens med en stor ansvarskänsla och behöver vara en socialt utåtriktad person som tycker om att möta människor.
I rollen ingår även att hålla koll på inflödet av ärenden och beställningar, eskalera avvikelser eller flagga upp större problem. Uppföljning av statistik och förbättringsarbete, resursplanering och dialog med kund är också delar som ingår i den här tjänsten.
Som supporttekniker är du en del av vår ServiceDesk och vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet. Genom kunskap, lyhördhet och förståelse är du i din roll dagligen med och bidrar till det våra kunder så högt värdesätter hos oss. Genom varierande arbetsdagar och olika kundmiljöer ges du goda möjligheter att lära mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens du fått från tidigare arbeten.
Vår ServiceDesk är inget CallCenter med traditionella strukturer, utan en teknisk support som dagligen gör skillnad för våra kunder - direkt. Vår verksamhet präglas av vår vilja att förstå våra kunders verksamhetsmässiga behov och ta fram konkreta förslag på förbättringar som kan utveckla kundens verksamhet. Som supporttekniker är du dagligen med och effektiviserar våra kunders IT-miljö, och genom att vi gör det som vi är bäst på ger vi våra kunder förutsättningarna att fokusera på det dem är bäst på.

Du är
För att lyckas i den här rollen ser vi att du uppfyller några av följande krav:
Relevant utbildning eller några års yrkeserfarenhet inom IT
Kunskap och tidigare erfarenheter av Office 365, Windows 10 samt ärendehanteringssystem
Ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära mer
Tidigare erfarenhet som supporttekniker och arbete i ServiceDesk

Vi ser gärna också att du är:
En problemlösare med god förmåga att kommunicera
Ansvarstagande, engagerad och lyhörd
Obehindrad i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
En prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta i team och lyckas tillsammans med andra


Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
Hög delaktighet och möjlighet att påverka
Stora utvecklingsmöjligheter
Nära samarbete mellan team och kollegor
Ett starkt och närvarande ledarskap
En god balans mellan arbetstid och fritid


Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du komma närmare oss, vår kultur samt våra medarbetare.


Är du vår nästa Supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordlo Improve AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Postadress

Miraallén 2
Göteborg, 41758

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024