OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att hjälpa användare med tekniska problem? Har du erfarenhet av att arbeta som supporttekniker?
Din nya tjänst
Hos oss får du jobba som supporttekniker hos någon av våra kunder. Vi har nära samarbeten för att hitta den kund som passar dig och ditt steg i karriären. Du kan vara intressant om du har allt ifrån viss erfarenhet inom IT-support till mer tekniskt utmanande roller. Beroende på vilken kund du hamnar på så kommer arbetet innebära antingen mer Onsite support eller telefoni. Vi ser gärna att du har någon form att tidigare erfarenhet och kommer kunna diskutera rollerna mer på djupet utifrån de erfarenheter och profilen du besitter.
Här nedan beskriver vi några av de roller som söks för kundens räkning:
1st line: Internsupport hos någon av våra kunder där du svarar på ärenden via telefon, chatt och mejl. Ärendena handlar om IT så som mjukvara, hårdvara och nätverk. Du kommer att utvecklas inom IT-infrastruktur.
Erfaren supporttekniker: Internsupport där du har mer tekniskt tunga ärenden, du förväntas att lösa en stor del av ärendena när de dyker upp och jobbar främst med telefon, chatt och mejl.
Onsite tekniker: Jobba på plats ute hos någon av våra kunder. Du kan behöva resa i Stockholm men körkort är inte ett måste. Ärendena kommer huvudsakligen vara hårdvara men personligservice och att jobba med mjukvara är också en stor del.
Din bakgrund
Vi söker dig som är social, serviceminded och har viljan att fortsätta att arbeta inom IT. Det är viktigt att du brinner för att hjälpa andra människor och lösa problem. Vi kommer hjälpa dig i din karriär och du kommer utvecklas inom IT-infrastruktur som är vårat främsta område.
Din profil
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support och har en mycket god förmåga att kommunicera med användare.
Krav
Arbetat i support via telefon, chatt eller på plats. Felsökning av operativsystem Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Förtroendeingivande och pedagogisk personlighet
Exempel på bekanta områden
Ärendehanteringssystem
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office
Skrivare
Active directory
Remote styrning
Arbetat enligt ITIL
Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som supporttekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Vid frågor, kontakta gärna felix.hernvall@thalamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.