OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker med rutin
Slår ditt hjärta lite extra för att hjälpa kunder? Det gillar vi. Vi söker nu fler supportekniker till vårt konsultteam – är det du? Nu har du chansen att hänga med på vår tillväxtresa!
Varför Qsys?
Vi på Qsys är ett härligt gäng som har nära till skratt och högt i tak med en företagskultur som präglas av sunda värderingar, humor, framåtanda och kamratskap.
Våra medarbetare är vår framgång, därför är det är otroligt viktigt för oss att vi har ett ständigt fokus på att utvecklas för att bli en ännu bättre arbetsgivare och säkerställa att du får möjlighet att bidra till din fortsatta karriärsresa. Vi har en tydlig onboarding, regelbundna 1–1 möten och vi uppmuntrar till våra medarbetares personliga utveckling.
Att jobba är viktigt, men det är inte allt. Vi förespråkar en god balans mellan privatliv och arbetsliv som ska kännas både hållbar, kul och utvecklande.
Vad erbjuder vi?
· En fartfylld vardag i moderna lokaler med utsikt över Munksjön och närhet till gym och restauranger
· Hela Sverige som arbetsplats
· Generöst friskvårdsbidrag
· Förskottssemester
· Tjänstepension och möjlighet till privat sjukvårdsförsäkring
· Teamaktiviteter, After Works och årliga kick-off resor
· En arbetsplats som ser till att du inte ”tröttnar” med varierande och utvecklande arbetsuppgifter som du är med och bidrar till
· En viktig roll som gör dig till en nyckelspelare i vår tillväxtresa
Vad gör vi?
Vi utvecklar vårt egna lagerhanteringssystem Qpick som används som huvudsakligt systemstöd i våra kunder lager. Qpick levereras av våra logistikkonsulter till lagerverksamheter över hela Norden och utvecklas av vårt team i Göteborg. När vi utvecklar vår produkt gör vi det alltid från lagerpersonalens perspektiv med användarvänlighet i fokus.
Vi levererar också IT som tjänst och agerar stöd åt våra kunder. Vi levererar allt från PC och servrar till annan teknisk utrustning som handdatorer, truckdatorer och scanners. Vi erbjuder även användarsupport till mer avancerade tjänster inom server och har nyligen investerat i ett eget datacenter. Vad gäller nätverkskommunikation har vi specialiserat oss på industriella miljöer med särskilt fokus på komplexa WiFi-miljöer som lager och produktionsenheter.
Hos oss är det alltid högt tempo och fokus på att ligga i teknisk framkant. Vi arbetar tillsammans med våra kunder, där vårt mål är att leverera en effektivare vardag genom att förenkla och effektivisera dom dagliga arbetsmomenten – fysiskt som systemmässigt.
Vad blir dina arbetsuppgifter hos oss?
· Att i egenskap som supportpersonal utföra enklare felsökning av datorer, mjukvara och annan utrustning med ett logiskt arbetssätt
· Att koordinera och planera arbetet med supportärenden
· Skapa trygghet och ta ägandeskap på inkommande ärenden, så våra kunder upplever att dom får den hjälp dom förväntar sig
· Tillsammans med dina kollegor hantera inkommande ärenden och avhjälpa dessa enligt gällande rutiner
· Säkerställa att ärendena och arbetet med dom dokumenteras väl
Vilken erfarenhet har du?
· Ett par års arbetslivserfarenhet
· Du har kunskap och erfarenhet IT system eller tekniska it-miljöer
Vem är du?
· Är glad och sprider positiv energi
· Uppskattar att jobba rutinmässigt
· Du älskar att hjälpa andra människor och har ett logiskt angreppssätt när du gör det
· Har för vana att prioritera uppgifter och följa upp
· Är en naturlig lagspelare
· Du besitter goda kunskaper i tal och skrift i både Svenska och Engelska språket
Vi blev extra glada om du har:
· Några års erfarenhet av att arbeta på support-/helpdesk-avdelning
Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00 - 17:00
Övriga krav
• B-körkort
Välkommen med din ansökan, men vänta inte, urval sker löpande.
Ev. frågor besvaras av Boris Gasic, 036-440 15 03.
Du kan läsa mer om Qsys på www.qsys.se/om-qsys