OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Slår ditt hjärta lite extra för att hjälpa kunder? Det gillar vi! Vi söker nu fler supportekniker till vårt konsultteam – är det du? Nu har du chansen att hänga med på vår tillväxtresa!
Varför Qsys?
Vi på Qsys är ett härligt gäng som har nära till skratt och högt i tak med en företagskultur som präglas av sunda värderingar, humor, framåtanda och kamratskap.
Våra medarbetare är vår framgång, därför är det är otroligt viktigt för oss att vi har ett ständigt fokus på att utvecklas för att bli en ännu bättre arbetsgivare och säkerställa att du får möjlighet att bidra till din fortsatta karriärsresa. Vi har en tydlig onboarding, regelbundna 1–1 möten och vi uppmuntrar till våra medarbetares personliga utveckling.
Att jobba är viktigt, men det är inte allt. Vi förespråkar en god balans mellan privatliv och arbetsliv som ska kännas både hållbar, kul och utvecklande.
Vad erbjuder vi?
En fartfylld vardag i moderna lokaler med utsikt över Munksjön och närhet till gym och restauranger
Hela Sverige som arbetsplats
Generöst friskvårdsbidrag
Förskottssemester
Tjänstepension och möjlighet till privat sjukvårdsförsäkring
Teamaktiviteter, After Works och årliga kick-off resor
En arbetsplats som ser till att du inte ”tröttnar” med varierande och utvecklande arbetsuppgifter som du är med och bidrar till
En viktig roll som gör dig till en nyckelspelare i vår tillväxtresa
Vad gör vi?
Vi levererar IT som tjänst och agerar stöd åt våra kunder, detta innefattar support kring allt från PC och servrar till annan teknisk utrustning som handdatorer, truckdatorer och scanners. Vi projekterar, planerar och utför leverans av IT-system, IT-drift samt nätverkslösningar åt våra kunder i både private cloud och Microsofts molnlösningar. Vad gäller nätverkskommunikation har vi specialiserat oss på industriella miljöer med särskilt fokus på komplexa WiFi-lösningar för lager och produktionsenheter.
Vi utvecklar även vårt egna lagerhanteringssystem Qpick som huvudsakligen används som systemstöd i våra kunders lager. Qpick levereras av våra logistikkonsulter till lagerverksamheter över hela Norden och utvecklas av vårt team i Göteborg. När vi utvecklar vår produkt gör vi det alltid från lagerpersonalens perspektiv med användarvänlighet i fokus.
Hos oss är det alltid högt tempo och fokus på att ligga i teknisk framkant. Vi arbetar tillsammans med våra kunder, vårt mål är att leverera en effektivare vardag genom att förenkla och effektivisera dagliga arbetsmoment – fysiskt som systemmässigt.
Vem är du?
Är glad och sprider positiv energi.
Uppskattar att jobba rutinmässigt.
Älskar att hjälpa andra människor och har ett logiskt angreppssätt när du gör det.
Har för vana att planera och strukturera din arbetsdag.
Är en naturlig lagspelare.
Besitter goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska.
Vad blir dina arbetsuppgifter hos oss?
Att utföra enklare felsökning av datorer, mjukvara och annan utrustning med ett strukturerat arbetssätt.
Att koordinera och planera arbetet med supportärenden.
Skapa trygghet och ta ägandeskap på inkommande ärenden, så våra kunder upplever att dom får den hjälp dom förväntar sig.
Tillsammans med dina kollegor hantera inkommande ärenden och avhjälpa dessa enligt gällande rutiner.
Säkerställa att ärenden och arbetet dokumenteras väl.
Vilken erfarenhet har du?
Gärna ett par års arbetslivserfarenhet.
Har kunskap och erfarenhet av IT-system och/eller tekniska IT-miljöer.
Arbeta med människor.
Vi blev extra glada om du har:
Några års erfarenhet av att arbeta på support-/helpdesk-avdelning.
Har erfarenhet av teknisk dokumentation.
Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00 - 17:00
Övriga krav
B-körkort
Sista ansökningsdag är den 30/11-2023
Välkommen med din ansökan på svenska, men vänta inte, urval sker löpande.
Ev. frågor besvaras av Boris Gasic, 036-440 15 03.
Du kan läsa mer om Qsys på www.qsys.se/om-qsys