Supporttekniker med stort sinne för service

Arbetsbeskrivning

Är du en analytisk och pedagogisk person som har förmågan att snabbt hitta lösningar på tekniska problem? Som supporttekniker kommer du arbeta med att lösa ärenden via telefon, mail och även på plats hos användaren. Vi söker därför efter en serviceinriktad, nyfiken och social person som trivs i supportrollen och med att hjälpa andra människor med IT-relaterade problem. Om du känner dig träffad så kan detta vara nästa steg för dig!

Din vardag

Som supporttekniker kommer du att sitta i Service Desk hos vår kund i centrala Stockholm och ge support till internt anställda. Du kommer vara del av ett gäng härlig kollegor som du tillsammans med löser användarnas ärenden. Till din hjälp har du fjärrstyrningsverktyg och dina kollegor att bolla klurigare ärenden med. Du arbetar i en Windowsbaserad miljö med installationer, felsökningar av både mjuk- och hårdvara samt nätverk (switch, router, firewalls). Du kommer bland annat att arbeta med behörigheter och kontohantering i Active Directory, mejlproblem kopplat till Exchange/Outlook samt i applikationer som Office 365 och SharePoint. Du ansvarar även för support av skrivare, mobiltelefoner (IOS, Android), virtualisering och cloud samt arbetar aktivt med dokumentering i ärendehanteringssystem.

Vem är du?

Kanske är du i början av din IT-karriär, eller har arbetat ett par år och vill fortsätta utvecklas? Här kommer ditt IT-intresse tas väl omhand och du får möjlighet att lösa problem och utöka din kompetens inom området. Du är nyfiken, positiv och social som person och drivs av att använda din pedagogiska förmåga för att hjälpa och stötta användare med IT-relaterade frågor. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med IT - kundservice/support eller gått en relevant IT-utbildning och har vana av att hantera ärenden i Windowsmiljö, samt av Active Directory, Exchange/Outlook och MS Office. För att kvalificera för denna roll har du flytande språkkunskaper i såväl svenska som engelska.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 28 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024