OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniskt kunnig med sociala skills och som ser problem som en utmaning, en problemlösare helt enkelt. Känner du igen dig? Här finns nu två platser på ett tryggt bolag med utvecklingsmöjligheter.
Phoniro är ett IT-företag med ett viktigt uppdrag;
Vi möjliggör ett rikare liv för en åldrande befolkning! Bolaget är en marknadsledande leverantör av välfärdsteknik för äldreomsorg och funktionshinderområdet och vi är en del av ASSA ABLOY. Phoniro Care är namnet på den gemensamma plattformen för Phoniros alla vård- och omsorgslösningar och inkluderar digital nyckelhantering, tid- och insatsuppföljning, larmsystem och e-tillsyn.
Om vår kund
Sedan 2004 har företaget utvecklats i snabb takt och har idag egen utveckling av både hårdvara och mjukvara för välfärdsteknik som bland annat innefattar trygghetslarm, e-tillsyn, digital nyckelhantering och tid- och insatsuppföljning. Merparten av produkterna är utvecklade och tillverkade i Sverige. Phoniros lösningar finns i 200 av Sveriges kommuner och totalt görs mer än 85 miljoner hemtjänstbesök varje år med stöd av dessa lösningar. Phoniro är för närvarande verksamma i Norge, Danmark, Finland, Holland och USA och det finns planer på ytterligare expansion de kommande åren. Sedan 1 februari 2018 ingår Phoniro som en egen enhet i ASSA ABLOY Global Solutions som är en global verksamhet.
Läs gärna mer på www.phoniro.com/se
Dina arbetsuppgifter
Du ingår i ett supportteam och din placering är på Phoniros anläggning i Söndrums industriområde. Stora delar av ditt team sitter i Norrköping, så även din chef. Det finns därmed teknisk stöttning både i Halmstad och Norrköping. Placering är på kontor i anslutning till produktionen, under rådande covidsituation bedrivs även arbete hemifrån. I supportteamet ingår first-, second- samt third line support som har ett tätt samarbete. Du inleder i first line för at få med dig hela kedjan i din upplärning men de bakgrundskunskaper vi söker gör att dina kunskaper efter ett tag behövs i second line. Där kommer ditt problemlösande och tekniskt kunnande väl till pass då du hämtar loggar ifrån databaser, arbetar både med mjuk- och hårdvarufrågor samt är ansiktet utåt antingen via mail eller telefon. Du loggar relevant information i ärendehanteringssystemet för bästa underlag och historik. Du kommer att vara direkt underställd Service Center Manager. Exempel på produkter som du hanterar är digitala lås, trygghetslarm och nattkameror.
Din profil
Vi söker dig som har stort kundfokus och motiveras av att klura, beskriva och lista ut den bästa lösningen för kunden. Tjänsterna som Phoniro erbjuder är verktyg som kunderna använder dagligen, detta gör att det är extra viktigt att de fungerar som de ska och att du snabbt kan vara med och stötta vid eventuella problem som uppstår.
Vi söker dig som:
– Har erfarenhet av ärendehantering
– Har erfarenhet av felsökning i egenutvecklade produkter så som App och Backendsystem
– Gärna tar nya initiativ och motiveras av att lösa problem
– Har ett intresse och förståelse för tekniska lösningar
– Har förmågan att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande men inget krav om du har:
– Erfarenhet av vård- och omsorg
– Är bekväm med operativsystem och appar för iPhone- och Androidtelefoner
– Kunskaper om SQL-databaser
– Kunskaper kring nätverk
– Arbetet enligt ITIL
– Förståelse för lättare programmering
– Kunskaper i danska eller holländska
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.