OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ReadSpeaker är ett företag med visionen att innehållet på Internet ska bli mer lättåtkomligt. Detta åstadkommer vi med våra ReadSpeakerlösningar, som ger våra kunder möjlighet att göra informationen på sina webbplatser eller webbtjänster upplästa för alla, när du vill och var du än är. Med modern teknik för automatisk text-till-tal omvandling, tillsammans med vår kunskap om webbaserade tjänster och långa erfarenhet av hur människor tar till sig information genom att lyssna, har detta blivit ett framgångsrikt koncept.
Användare av våra tjänster är alla som hellre lyssnar än läser dvs. allt från människor som gillar att göra flera saker samtidigt och behöver ta till sig information på ett mobilt sätt, till de som har svårt att läsa skriven text, t.ex. personer med läs- och skrivsvårigheter, barn eller de som har ett annat modersmål än språket texten är skriven på.
Våra kunder finns många olika samhällssektorer över hela världen. Som exempel kan nämnas Dow Jones, EU kommissionen, Regeringen, Discovery Education, Library of Congress, Al Jazeera med flera. I dagsläget har vi flera tusen kunder i över 50 länder.
Supporttekniker med webbkompetens
Vi söker nu en medarbetare på heltid till vår tekniska supportavdelning i Uppsala. Arbetstiden kommer att vara förlagd inom våra öppettider som i dagsläget är vardagar 08.00-22.00 (kommer att förlängas till 23.00). Då vi har behov av att förstärka vårt kvällsteam vill vi att Du ser det som en fördel att jobba kvällspass.
Som supporttekniker kommer Du att ha daglig kontakt med våra kunder och säljare, via email och telefon. Du hanterar leveranser till kunder, samt följer upp och hjälper kunderna att implementera våra tjänster på sina webbplatser. Du assisterar även säljarna med tekniska råd vid försäljning.
Du kommer att vara med och utveckla mer kundanpassade implementeringar och därför är det viktigt att Du har erfarenhet av webbprogrammering.
Goda kunskaper i JavaScript är ett krav. Du brinner för att hjälpa andra och tvekar inte att lära Dig nya saker på det tekniska området. Du är social och duktig på att kommunicera med andra människor och har god analytisk förmåga. Som supporttekniker är Du även med och hjälper utvecklingsavdelningen med betatestning av våra webbaserade produkter och därför behöver Du också vara noggrann.
Då ReadSpeaker är ett internationellt företag sker det mesta av kommunikationen med kunder och utländska kollegor på engelska. Du måste därför behärska både engelska och svenska flytande i tal och skrift. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande.
Vad gäller utbildning så bör Du ha en datavetenskaplig utbildning eller motsvarande erfarenhet och kunskap.
Erfarenhet från webbprogrammering, annan supportverksamhet och/eller andra serviceyrken är något vi värderar högt.
Har Du dessa egenskaper och kunskaper? Tycker Du att det här låter spännande? Hör i så fall av Dig med en ansökan till oss. Skicka den till johanna.lambertz@readspeaker.com snarast möjligt.
För frågor om tjänsten ring eller maila supportansvarig Johanna Lambertz, Tel: 018-60 44 44, E-post johanna.lambertz@readspeaker.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Reinholdsson
0727335848
0727335848
Support Manager Johanna Lambertz
018604444