OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker Supporttekniker till ett mycket attraktivt företag i finansbranschen. Du kommer att få arbeta både med 1st line och 2nd line ärenden. Du kommer att ingå i en supportgrupp som har i uppgift att ge support för en specifik applikation. Tjänsten är 24/7/365 på rullande schema, så supportgruppen är bemannad dygnet runt. Skift, dvs kvällar, nätter och helger ingår därav i tjänsten Du kommer att jobba med teknisk support till företagets kunder som består av internationella börser, banker och finansbolag. Bland annat kommer du att ha kontakt både med svenska och engelsktalande marknader och det är därför ett absolut KRAV att du både talar bra svenska och mycket bra engelska. Kravprofil - Teknisk utbildning, gärna t ex civilingenjör eller systemvetare - Kunskap om Windows och Unix/linux OS, meriterande med ytterligare OS - Förståelse för datakommunikation - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, mycket väl på engelska - Meriterande med arbetslivserfarenhet från kundservice eller support - Meriterande med erfarenhet från trading-, bank- eller finanssystem - Meriterande med finans- eller aktieintresse Du är en serviceinriktad person med stort teknikintresse som tycker om att hjälpa till med IT-frågor per telefon. Du är en person som inte smittas av att de du ska hjälpa kan vara stressade.