Supporttekniker och redo att bli NOC-tekniker? Se hit!

Supporttekniker och redo att bli NOC-tekniker? Se hit!

Arbetsbeskrivning

Kanske har du hittills arbetat inom 2nd Line support, på servicedesk eller liknande, och nu känner du att det är dags för nästa steg. Du vill utvecklas inom IT eftersom det är något du brinner för, och rollen som NOC-tekniker lockar. Vad sägs om att arbeta i en verksamhet som erbjuder goda karriär- och utvecklingsmöjligheter? Här får du möjlighet att självständigt driva ditt arbete framåt och visa din styrka inom IT. Tjänsten är på 85% eftersom man arbetar i skift, och möjlighet finns att arbeta på distans. Läs vidare för att ta reda på om det här är ditt nästa kliv i karriären!
Om tjänsten
Perido söker en NOC-tekniker till vår kund, ett stort internationellt IT- företag specialiserat inom ICT (Information and Communication Technology). Företaget strävar efter att förenkla och effektivisera IT och kommunikation för sina kunder som består av både privat och offentlig sektor. Då NOC-avdelningen behöver vara bemannad dygnet runt så kräver det att du har möjlighet - men också trivs med - att arbeta i tre skift. Av den anledningen är omfattningen på 85% istället för heltid. Tjänsten är belägen på kundens kontor i Solna, strax norr om Stockholm. Det är mer givande för dig att vara på plats på kontoret under upplärningen som pågår i 2-3 veckor, men därefter finns möjlighet att jobba hemifrån på distans pga. rådande Covid 19- pandemi.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att ingå i Network Operation Center, ett glatt team som består av kollegor i olika åldrar, alla med olika erfarenheter och kunskaper att dela med sig av. NOC-tekniker är en roll med brett ansvarsområde. Bland annat kommer dina arbetsdagar innefatta..:
att övervaka via övervakningsverktyg.
att felsöka vid incidenter som inträffar på nätverksutrusning, servrar och tjänster.
åtgärda om möjligt och/eller eskalera vidare.
ärendehantering, registrera incidenter i ärendehanteringssystem samt följa upp och återkoppla till kund/beställare.

Andra förekommande arbetsuppgifter som ingår är att utföra omstarter, starta/stoppa processer, tjänster och servrar enligt dokumentation och vara kundens, beställarens och teknikerns kontakt in till driften, antingen via telefon eller e-post.
Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt på att hitta rätt person, som främst handlar om personlighet. Du är driven, ansvarstagande, ambitiös och väldigt nyfiken. Du motiveras av att få lära dig nya saker och hela tiden utvecklas. Vi ser gärna att du har god arbetsmoral och att du är prestigelös, teamet går före den egna personen och här hjälper vi varandra. Samtidigt är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och har en förmåga att kunna skifta mellan rutinmässiga arbetsuppgifter samt är beredd att hänga på snabba beslut i en föränderlig miljö. Flexibel och anpassningsbar, helt enkelt! Vidare är du förstås tekniskt lagd och har grundläggande kunskaper i nätverk och kommunikation, samt bred teknisk kompetens inom Windows och UNIX/Linux. Att du är trygg i dig själv och har en god självinsikt är framträdande förmågor i din personlighet. Du är tydlig och visar gott omdöme i ditt agerande och beslutstagande.
Avslutningsvis ser vi att du gärna är med och bidrar med positiv energi och god stämning till dina kollegor. Här tycker man om att ha kul på jobbet och satsar på att skapa en stimulerande arbetsmiljö där alla ska trivas och känna att dom utvecklas!
Låter det här som en spännande utmaning? Tveka inte, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Tjänsten är säkerhetsklassad och innebär att om du blir aktuell för rollen så kommer en säkerhetsprövning göras samt kontroll av belastningsregister och UC. Detta kräver att du är svensk medborgare.
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Arbetslivserfarenhet från 2nd line support eller liknande
Bred teknisk kompetens inom Windows och UNIX/Linux
Grundläggande teknisk kompetens inom en eller flera relevanta serverapplikationer (t ex Microsoft Exchange, Microsoft SQL Server, Microsoft Azure Citrix, MySQL, Tomcat, Vmware och Hyper-V)
Grundläggande kunskaper i nätverk och kommunikation
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Plus i kanten:
Grundläggande kunskaper kring hantering av serverhårdvara
Erfarenhet av IT-leveranser och drift, med förmåga att se helheten
Ett processorienterat och metodiskt arbetssätt (ITIL)

Omfattning och tillträde
Deltid 85%, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32158 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 29 april 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024