Supporttekniker på konsultuppdrag, centrala Stockholm!

Supporttekniker på konsultuppdrag, centrala Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter en ny utmaning inom IT Support? Vi på Experis IT söker en supporttekniker att arbeta kombinerat med både first-line och second-linesupport, detta på konsultuppdrag hos vår kund belägen i centrala Stockholm. Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom området och ett genuint intresse för IT. Ta nästa steg i din karriär och ansök redan idag!

Arbetsbeskrivning och arbetsuppgifter:

I rollen som Supporttekniker kommer du jobba med IT- Support i både first line och second line. Du kommer bli en del av ett team på 5 personer som tillhör Drift & Underhåll och fungerar som företagets servicedesk. Tillsammans med dina teammedlemmar kommer du att ansvara för IT-support av cirka 750 användare och jobba utifrån ramverket ITIL samt med omtanke, nytta och enkelhet som sina värdeord.


Dina arbetsuppgifter som supporttekniker kommer bland annat att innebära:

* Att via ärendehanteringssystemet Easit/telefon/mejl fördela, prioritera samt felsöka inkommande IT-ärenden enligt de processer och rutiner som finns.
* Ge onsite-support till användare vid behov.
* Bemanna den fysiska supportdesken dit användare kan vända sig direkt för IT-support.
* Ansvara för administration av olika IT-system, onboarding, offboarding samt behörighetsadministration.



Vem är du?

För att trivas i denna roll söker vi dig som har ett par års tidigare erfarenhet av en liknande roll samt:

* Erfarenhet från Microsoftbaserad miljö, exempelvis Windows 10 och Office365
* Erfarenhet från administration i Active Directory
* Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal samt skrift

Vidare är du serviceinriktad, lyhörd och strukurerad. Du är utåtriktad med god kommunikationsförmåga och positiv inställning, detta då arbetet innebär mycket kontakt med användare och nya människor. Därtill är du driven med en förmåga att ta ansvar och se ett helhetsperspektiv.



Om Experis IT

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2020
  • Ansök senast: 13 april 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024