OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter en ny utmaning inom IT Support? Vi på Experis IT söker en supporttekniker att arbeta kombinerat med first-line, second-line och onsite support, detta på konsultuppdrag hos vår kund som är belägen i centrala Stockholm. Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom området och ett genuint intresse för IT. Ta nästa steg i din karriär och ansök redan idag!
Start: så snart som möjligt
Uppdragslängd: 5 månader till att börja med
Ort: Centrala Stockholm
Arbetsbeskrivning och arbetsuppgifter
I rollen som Supporttekniker kommer du jobba med IT- Support i både first line och second line, samt även arbeta onsite. Du kommer således att växla mellan att hjälpa användarna via telefon och på plats i huset. Du kommer att ha en variationsrik roll med arbete över flera kontaktytor genom att stötta och hjälpa verksamheten med IT-relaterade ärenden. Som en av fyra supporttekniker som tillhandahåller support till användare, kommer du tillsammans med dina teammedlemmar att ansvara för IT-support av cirka 750 användare och jobba utifrån ramverket ITIL samt med omtanke, nytta och enkelhet som värdeord.
Du kommer vara med och bemanna vår kunds Service desk och i din roll förväntas du arbeta med allt från felsökning av incidenter, support av standardapplikationer, installation av programvara och klientenheter, hantera användarkonton och behörigheter, hantera telefoner och telefonisystem. Du kommer också analysera, prioritera och eskalera inkommande ärenden från våra användare och övriga intressenter. Ytterligare en del av arbetet är att upprätthålla dokumentation och skriva lathundar till användarna.
Under rådande omständigheter jobbar ca 85% av personalen på distans.
Vem är du?
För att trivas i denna roll söker vi dig som har en bred teknisk kunskap med erfarenhet av att arbeta i en IT Servicedesk eller liknande roll samt:
* Erfarenhet av något ärendehanteringssystem, helst Easit
* Kunskap inom Microsofts klientplattform, Windows 10 och Office 365
* Active Directory, användarhantering, behörighetstilldelning och felsökning
* Exchange, skapa användare, resursbrevlådor och distributionsgrupper
* Mycket goda kunskaper i svenska.
Det är även meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom:
* Microsoft Office / Office 365 och dess funktioner
* MDM/Intunes
* Smartphones
* Klienthårdvara
* VDI-administration via VMware Horizon
* Fjärrstyrning av datorer via SCCM
* Filrättigheter Windows (NFTS)
Vidare söker vi dig som har ett brinnande intresse för IT och teknik. Som person ska du vara lösningsorienterad, strukturerad, gilla ordning och reda samt ha en förmåga att snabbt växla mellan arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du är kommunikativ och kan kommunicera kring teknisk information på ett lättbegripligt och pedagogiskt sätt, detta då du kommer hjälpa människor med varierad teknisk kompetens.
Om Experis IT
På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.
Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82