Supporttekniker - redo för nya utmaningar?

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av teknisk problemlösning och är nu redo för nya utmaningar? Arbetar du gärna i en roll där du kan använda dina IT-kunskaper för att lösa problem och för att hjälpa andra? Har du någon tidigare erfarenhet av supportarbete? Då ska du läsa vidare!

Beskrivning

Perido söker en supporttekniker till vår kund som är en av Sveriges ledande leverantörer för restauranger och servicehandel. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor i södra delarna av centrala Stockholm.

I rollen som supporttekniker kommer du att bli en del av vår kunds härliga och drivna servicedeskteam som alltid levererar professionell teknisk support åt alla sina användare. Du kommer att arbeta i vår kunds first line-support där du får hjälpa användare med diverse IT-problem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat att ta emot ärenden via telefon och registrera dessa i ärendehanteringssystemet. Ärendena rör framför allt problem med och administration av AD, Citrix och Office-programmen.

För att passa här är det viktigt att du är en person med ett stort intresse för teknik och av att lära dig mer om support och problemlösning. Dessutom tror vi att du har lätt för att samarbeta och bidra till ett positivt klimat, samt att du har lätt för att förklara problem eller lösningar för andra. Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil

-Gymnasieutbildning med IT/teknisk inriktning
-Erfarenhet av liknande supportroller
-Körkort B
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare. Tillträde i höst.

Ansökan

Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12002PP i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer

12002PP

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontakt

E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 augusti 2015

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024