OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningsförvaltningen ligger under kommunstyrelsen och inkluderar arbetsgivarenheten, ekonomienheten, näringslivsenheten, säkerhetsenheten samt staben. Förvaltningsarbetet leds av kommundirektören som är direkt underställd den politiska ledningen. Kommunledningsförvaltningens arbete utgår från en kommungemensam värdegrund och ansvarar för mycket av servicen till bland annat den interna och politiska organisationen.
Har du ett stort tekniskt intresse för IT? Drivs du av att erbjuda hög och effektiv service utöver det vanliga? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker nu en servicedeskspecialist till Stab-IT vid kommunledningsförvaltningen. Stab-IT består idag av åtta medarbetare vilka ombesörjer hela kommunens behov av IT och IT-infrastruktur. Vi söker dig som brinner för att leverera de bästa lösningarna till kommunens medarbetare! Som supporttekniker varierar dina arbetsuppgifter beroende på det specifika uppdraget. Arbetsuppgifter inkluderar såväl servicedeskarbete som uppdrag ute på plats hos användare.
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker i Kalix kommun kommer du få varierande och utvecklande uppdrag. Du förväntas kunna agera både självständigt och i grupp och ha en direkt dialog med våra användare. Därför ser vi gärna att du är en självständig och kommunikativ person som tar egna initiativ och är lösningsinriktad. Som supporttekniker vid Stab-IT ansvarar du att tillsammans med dina kollegor med att lösa supportärenden för alla kommunens ca 1500 medarbetare. Genom felsökning och felavhjälpning hanterar du de ärenden som kommer in, som främst består av användarsupport, installation av mjukvara och hårdvara samt konfigurering. Support av Windows, AD, Office 365, Outlook och annan mjukvara. Du driver ärenden och löser dem självständigt eller tillsammans med kollegor, där målet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service för kommunens medarbetare.
Kompetenser
-Har en god förståelse för IT och en vilja att utvecklas inom området.
-Har arbetat inom support eller servicedesk tidigare och har erfarenhet av att jobba utifrån servicenivåavtal (SLA:er)
-Har goda kunskaper inom persondatorer, gärna Windows 10/11 samt mobila enheter
-Är flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom olika områden av IT och olika programvaror för att på så sätt hantera mer komplexa ärenden och hitta lösningar.
-Har körkort B eftersom du kommer att ge support även på plats hos kommunens anställda där så behövs.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och självgående samt har lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift då kommunikationen med våra användare är en mycket viktig del av jobbet. God förståelse av engelska i skrift krävs då många instruktioner och anvisningar är på engelska.
Övrigt
Tillsvidareanställningpå heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningsintervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte till sista dagen med din ansökan!
Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Stabschef Kenneth Björnfot
Facklig företrädare
Vision Kalix, 0923-65000, vision@kalix.se
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser