Supporttekniker (Second line) till bolag i Stockholm

Supporttekniker (Second line) till bolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du minst 5 års erfarenhet av rollen som IT-supporttekniker med goda kunskaper inom ActiveDirectory? Är du ansvarstagande och har tidigare erfarenhet av att leda team? Då kan detta vara något för dig! Vi söker just nu efter en Supporttekniker (Second line) till vår kund i Stockholm för ett konsultuppdrag under tidsperioden 12 aug 2024 – 11 aug 2025.

Om tjänsten
Rollen som Support-tekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen kan även ingå installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära:
• Hantera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet
• Säkerställa information och klassning, prioritet etc
• Lösa incidenter enligt SLA /OLA
• Eskalera till nivå 3
• Uppdaterar kunskapsdatabasen
• Felsökning av både hård- och mjukvara
• Agera dispatcher och skicka ärenden till rätt grupp
• Utskick av beställda programvaror
• Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
• Administrera användarkonton
• Dokumentera lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen
• Utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring

Om dig
Obligatoriska krav
• Utbildning inom IT eller minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT som supporttekniker/klienttekniker
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 8 åren i rollen som IT-supporttekniker
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory

Meriterande
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom Azure Hybrid AD, Teams, Sharepoint on-prem samt virtuella Vmware miljöer
• Minst 2 års erfarenhet att leda team
• Minst 1 års erfarenhet att arbeta i Service Now, skapa rapporter, jobba med Knowledgebase

Personliga egenskaper
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Stark känsla för service
• Har förmåga och vilja att ta till sig nya kunskaper
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Sista ansökningsdag är 13 maj men urval och intervjuer sker löpande, vänta därav inte med att skicka in din ansökan. Vi önskar att du ansöker med ett CV på svenska.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 
Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2024
  • Ansök senast: 13 maj 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024