OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Infometric hjälper fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att effektivt mäta och sänka sina energikostnader.
Vi är komplett tjänsteleverantör av energimätning och IMD (Individuell Mätning och Debitering) av el, vatten, värme och temperatur i lägenheter.
Vi erbjuder också lösningar för debitering av laddplatser. Våra lösningar gör fastigheter både energi- och miljöeffektivare. På så vis bidrar Infometric till att skapa en grönare värld.
Din roll
Just nu söker vi en Supporttekniker Second Line till Infometric i Sollentuna med start omgående! Infometric är ett snabbt växande bolag med stora utvecklingsmöjligheter som hjälper fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att mäta och sänka sina energikostnader. Du kommer här ingå i ett härligt team som kännetecknas av hög kompetens, kundnöjdhet och gemenskap!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Svara på frågor och hjälpa kunder med drift och support av befintliga system
- Felsökning och problemlösning i en plattform med flera olika tekniska lösningar
- Kontrollera och kvalitetssäkra installatörernas arbete
- Säkerställa korrekt leverans och prestanda till företagets kunder
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Sollentuna
Anställningsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att du blir överrekryterad till Infometric vid periodens slut
Din profil
Vi söker dig som har:
- Fullständig gymnasieexamen - gärna inom el, IT eller teknik
- Mycket goda kunskaper inom Data och IT och ett stort intresse för detta
- Minst 2 års erfarenhet som supporttekniker eller i en liknande roll
- Mycket goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska
Vi ser det som meriterande om du har:
- Eftergymnasial examen inom nätverksteknik, el eller liknande
- Har erfarenhet från Second Line Support
- Kunskap inom IP och nätverksteknik
Infometric är ett företag som präglas av frihet under ansvar och för att passa i denna rollen ser vi att du har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, strukturerad och noggrann. Vi tror också att du är kommunikativ och social person som drivs av att leverera god service till företagets kunder!
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Infometric med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)