OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centrum för medicinsk teknik och IT, CMIT, är Region Östergötlands samlade partner för medicinsk teknik och IT som levererar värdehöjande, effektiva och helhetsåtagande tjänster anpassade för regionens kärn- och stödverksamheter.
CMIT tillhandahåller, förvaltar och utvecklar IT-stöd, medicinteknisk utrustning och medicintekniska system för att säkerställa hög säkerhet för patienter och medarbetare samt god tillgänglighet med hög kostnadseffektivitet.
CMIT har sin verksamhet i Linköping, Norrköping och Motala och sysselsätter runt 350 personer fördelade på verksamhetsområdena Stöd & Kvalitet, Service & Support, Projekt- och förvaltningskontor, IT Kompetens samt Strategi och utveckling. Vi arbetar process- och tjänsteorienterat samt i enlighet med definierad förvaltningsmodell och projektmodell. Vi utvecklar vår verksamhet i nära samarbete med våra kunder och användare för att säkerställa att vi bidrar till såväl effektivitet i vården som till Region Östergötlands långsiktiga målbild och vision.
Vi söker dig som vill vara med att utveckla framtidens support och servicedesk inom Region Östergötland!
Arbetsbeskrivning
Vi söker engagerade, serviceinriktade och kundfokuserade supporttekniker till servicedesk. Som supporttekniker i servicedesk arbetar du med att, främst via telefon och fjärrstyrningsprogram, ge stöd och support till användare av de tjänster som utgör CMIT:s tjänsteleverans.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ta emot frågor och ärenden som inkommer till servicedesk samt lösa större delen av dem, registrering och dokumentation av information i ärendehanteringssystem, utföra initial felsökning och grundlig problemanalys, utföra relevant felavhjälpning och användarstöd samt vid behov, bereda och eskalera ärende vidare för åtgärd, handlägga beställningar och administrera behörigheter.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med inriktning inom Data/IT eller erfarenhet förvärvad på motsvarande sätt. Erfarenhet av arbete inom support är meriterande. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Körkort klass B fordras.
Personliga egenskaper
Som person är du pålitlig, lugn, öppen och tillsmötesgående i din inställning. Du är pedagogiskt lagd och intresserad av att lösa problem och hjälpa andra. Du har god social kompetens och kan snabbt ställa om vid ändrade omständigheter. Du gillar att kommunicera och samarbeta med andra och har även förmågan att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Biträdande Verksamhetschef Nils Ahlberg, 010-103 19 06, nils.ahlberg@regionostergotland.se
Facklig företrädare för SACO är Albert de Haan, 010-103 70 48.
Facklig företrädare för Vision är Helge Skogsrud, 010-103 02 30.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 december 2016. Skicka gärna in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48