Supporttekniker Servicedesk - centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Gibon skapar innovativa lösningar för digitala miljöer. Nu söker vi en ny talang till Gibon Stockholm som vill vara med på vår spännande resa! Har du en bakgrund inom IT och vill fortsätta att utvecklas? Välkommen då med din ansökan till oss!
Vår kollega Jean går vidare till en ny tjänst på Gibon Stockholm och nu söker vi hans ersättare till vår Servicedesk. Vi söker dig som är intresserad av IT, service och kundkommunikation. I rollen som supporttekniker hos oss kommer du att ta emot inkommande samtal och mail från våra kunder, lösa och dokumentera inkomna ärenden och eskalera ärenden vid behov. I tjänsten ingår också att vara delaktig i att utveckla verksamheten tillsammans med resten av teamet.
Du erbjuds:
Ett kul gäng att dela din vardag med - det är viktigt för oss att trivas på jobbet!
Ett omväxlande arbete med goda möjligheter att utvecklas i rollen
Löpande kompetensutveckling
En arbetsplats i centrala Stockholm
Möjlighet att öva upp ditt pingisspel i vår spelhörna

Om dig
För att trivas i tjänsten ser vi att du är ansvarstagande, initiativrik och serviceinriktad. Du sätter kunden i fokus och förstår vikten av goda kundrelationer.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Minst ett års erfarenhet från Servicedesk/teknisk kundtjänst med erfarenhet av ärendehanteringssystem och gärna remoteverktyg
IT-utbildning från gymnasie- eller KY-nivå
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vidare behöver du ha kompetens inom:
Hårdvara såsom datorkomponenter, kringutrustning och nätverkskomponenter
Windows 7/8/10/11 och Windows Server
Mac OSX
Android och Apple IOS
Office 365, G Suite och liknande molnsystem
Nätverk, WLAN, VLAN, DHCP

Övrig information
Tjänsten är på heltid tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristoffer Sköldberg på kristoffer.skoldberg@gibon.se.
Låter det spännande? Ansök genom att svara på våra tre snabba frågor samt bifoga ditt CV. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - Gibon
Gibon är en entreprenörsdriven företagsgrupp med stort kundfokus. Organisationen genomsyras av drivkraft, kreativitet, ansvarsfullhet och engagemang. Vi erbjuder innovativa lösningar för digitala miljöer till små och medelstora företag runt om i Sverige. Vi finns på 17 orter, är 200 medarbetare och omsätter ca. 500 MSEK.
Vi har höga tillväxtmål och vill du vara del i en grupp som tillsammans driver våra verksamheter mot högre lönsamhet och tillväxt så är Gibon rätt för dig.
Framförallt har vi roligt tillsammans på resan mot våra gemensamma mål!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gibon
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2023
  • Ansök senast: 9 april 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024