Supporttekniker sökes!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter För uppdrag hos kund söker Maxkompetens nu en driven och kundfokuserad supporttekniker. Vår kund är ett mindre konsultbolag som söker nu efter en driven supporttekniker på heltid. Vår kund hjälper framför allt mindre och medelstora bolag med uppdrag inom drift, design och förvaltning av IT-infrastruktur. De sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm och du får arbeta tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor. I rollen som supporttekniker kommer du att jobba med tekniksupport ute hos en av företagets kunder. Arbetet består av att supportera kundens användare i Officerelaterade frågor, smartphones och övriga användarrelaterade problem. Supporten sker på plats, via telefon och via fjärrsessionsövertagande. Du kommer också att jobba med support till övriga kunder och interna uppdrag. Interna uppdrag kan till exempel vara att bygga och underhålla infrastrukturen för företagets hostingtjänster. För övriga kunder kommer du hantera incidenter via fjärrsupport eller ute hos kunderna som exempelvis arbetsplats- skrivar-, server- eller kommunikationsfel. Dessutom kommer du att installera arbetsplatser, nätverk, servrar och brandväggar. Vårt kundföretag är måna om att utveckla och utbilda sin personal och du erbjuds därför att delta i företagets studiecirkel där du får lära dig nya produkter och tjänster. Din profil Du har en utbildningsbakgrund inom t.ex. Windows-server eller IT-drift. Har du något eller några certifikat inom relevanta produkter/områden är det meriterande. Du skall ha kompetens kring Office 2003/2007/2010, Windows XP, Windows 7, nätverk och brandväggar. Det är meriterande om du har kunskap inom Windows OS 2003/2008, Exchange 2007/2010, konfiguration nätverk/brandväggar eller VMware. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper som värdesätts är att du är lösningsinriktad, har god serviceanda, är ambitiös och har viljan att utvecklas och lära dig nya saker. För en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen välkomnar vi särskilt kvinnliga sökanden. Då kunden har utländska kontor måste du kunna ge support på engelska i både tal och skrift. I arbetet ingår också att underhålla företagets system och delta i projekt. Du har viljan att fördjupa dig inom Windows server området och på produkter såsom Exchange och SQL. Start: Omgående Arbetstid: Kontorstid, kvällstid 1-2 ggr/månad Lön: Individuell lönesättning Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 21 december 2010
  • Ansök senast: 28 januari 2011

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024