OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en myndighet där dina tekniska kunskaper får komma till användning? Har du minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin från de senaste två åren? Om du även är en problemlösare med god servicekänsla så kan du vara den vi söker. Läs vidare för att ta reda på om du bör skicka in en ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu dig som vill arbeta som supporttekniker hos vår kund, en samhällsviktig myndighet vars fokus ligger på att utveckla Sveriges infrastruktur. Denna tjänst har sin placering i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du att arbeta med first line-support via telefon. Detta är en bredare roll än andra liknande roller. Du tar emot, registrerar, kategoriserar, eskalerar och löser ärenden som kommer in till användarstödet inom IT och telefoni. Du tillhandahåller support inom både hård- och mjukvara, som även inkluderar mobila enheter. Varje dag försöker du lösa så många ärenden som möjligt, utan att för den sakens skull låta kvaliteteten på ditt arbete bli påverkad. I vissa fall, vid mer komplexa och tidskrävande ärenden, lämnar du över till second line-supporten.
Du arbetar dagligen med:
Incidenter
Felsökning
Integrationer
Skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som supporttekniker så tror vi att du har en god social kompetens och besitter en hög nivå av servicekänsla gentemot användarna. Vi ser att du är driven, analytisk och har lätt för att sätta dig in i nya situationer och problem – för att sedan sträva mot att hitta den bästa möjliga lösningen. Med ett stort intresse och goda tekniska kunskaper inom IT så vill du gärna låta det komma till användning i ditt arbete. Slutligen är vi övertygade om att du är en riktig lagspelare som vill vara med och bidra till ett positivt arbetsklimat och representera myndigheten utåt!
Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom IT (exempelvis högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärd utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, tillförskaffade under de senaste 24 månaderna.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
Grundkunskaper i MS Office.
Lätt för att kommunicera på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid i 1 år, med möjlighet till förlängning. Tillträde 2022-12-05.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33471 i ämnesraden. Du kan också kontakta ansvarig rekryterare på frida.mansson@perido.se
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.