OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta hos en myndighet där dina tekniska kunskaper får komma till användning? Har du erfarenhet från en liknande roll? Om du även är en problemlösare med god servicekänsla – så kan du vara den vi söker! Läs vidare för att ta reda på om du ska skicka en ansökan redan idag.
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu dig som vill arbeta som supporttekniker hos vår kund, en samhällsviktig myndighet vars fokus ligger på att utveckla Sveriges infrastruktur. Denna tjänst har sin placering i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du att arbeta med first line-support via telefon. Detta är en bredare roll än andra liknande roller. Du tar emot, registrerar, kategoriserar, eskalerar och löser ärenden som kommer in till användarstödet inom IT och telefon. Du tillhandahåller support inom både hård- och mjukvara, som även inkluderar mobila enheter. Varje dag försöker du hinna med att lösa så många ärenden som möjligt, utan att kvaliteteten på din insats påverkas. I vissa fall, vid mer komplexa och tidskrävande ärenden, lämnar du över till second line-supporten. Du arbetar dagligen med:
Incidenter
Felsökning
Integrationer
Skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som supporttekniker tror vi att du har en god social kompetens och besitter sen hög servicekänsla gentemot användarna. Vi ser att du är driven, analytisk samt har lätt för att sätta dig in i nya problem och situationer – för att sedan hitta bästa möjliga lösning. Du har ett stort intresse och goda tekniska kunskaper inom IT, och vill gärna låta det komma till användning i ditt arbete. Vidare ser vi att du är en riktig lagspelare som vill vara med och bidra till ett positivt arbetsklimat, samt som vill representera myndigheten utåt!
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom IT (exempelvis högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärd utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Minst 12 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 18 månaderna.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik
Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Grundkunskaper i MS Office
Lätt för att kommunicera på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 12 månader med chans till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32918 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.