OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som supporttekniker innebär ett utvecklande och varierande hands-on-arbete för dig som är tekniskt lagd.Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och detta görs oftast på plats hos användaren men även över telefon.I arbetsuppgifterna ingår felsökning både på hård- och mjukvara, installation och konfigurering av datorer samt kringutrustning, enklare serveradministration samt registrering av ärenden i kundens ärendehanteringssystem. Krav på arbetssökande För att vara kvalificerad ser vi gärna kunskap inom följande områden: Windows XP klientsystem, Windows 2000/2003 Server, MS Exchange, MS Office, Active Directory PC hårdvara, Skrivare och Kommunikation.För att lyckas som supporttekniker är du beredd att kavla upp ärmarna och hjälpa en IT-användare i nöd.Du en social person som tycker om att arbeta med människor i små och större grupper.Rollen som supporttekniker ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då IT-användarna ofta är stressade och vill ha snabb hjälp.Du är dessutom engagerad och noggrann i dina arbetsuppgifter. Uppdragen finns hos våra kunder runt om i Stockholm med omnejd.Företagen består av stora multinationella IT-jättar så väl som mindre svenska företag med stora utvecklingsmöjligheter.Vi söker ständigt nya stjärnor till vårt landslag.Vill du bli en av oss är första steget att söka tjänsten på knappen nedan.Lycka till!