OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med IT-support i 1-3 års tid och vill ta dig an nästa utmaning?
Din nya tjänst
Som supporttekniker kommer du att hjälpa organisationens anställda med deras IT frågor. Du kommer att hantera ärenden främst via telefon och mail. Du får möjlighet att både lösa och administrera olika typer av ärenden. Ju mer du lär dig desto svårare ärenden kommer du att få möjlighet att hantera. Du kommer att få möjlighet att lära dig och skapa dig en förståelse för IT inom en stor och komplex IT-miljö. Organisationen är en av Stockholms största och mest välkända organisationer.
Som ny på arbetsplatsen så kommer du att utbildas under den första veckan. Du kommer att få lära dig om hur du hittar i kundens system och hur du ger svar på frågor. Du kommer att få medlyssna samt få stöttning i dina samtal. Till en början kommer du att få lära dig processer, rutiner och arbetssätt. Frågorna som kommer till supporten kan i början handla om återställningar av lösenord eller hantering av behörigheter. Senare kommer det att handla allt mer om felsökning av datorer, nätverk och mobiltelefoner.
Du kommer att tillhöra att trevligt gäng med varma och ödmjuka människor. På arbetsplatsen så hjälper alla varandra och det finns en starkt inkluderande gemenskap. För att passa in i gruppen så letar vi nu efter en trevlig, ödmjuk, lugn och service minded person som tycker om att prata med människor och samarbeta med andra.
Som supporttekniker med 1-3 års erfarenhet av IT-support inom Windows så kommer du få möjlighet att utvecklas vidare.
Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Det finns möjlighet att utvecklas som konsult på Thalamus om du har en egen vilja och driv att göra detta. Som anställd kommer du att ha tillgång till utbildningar och möjlighet att ta certifieringar inom infrastruktur.
Din bakgrund
Det är meriterande om du en IT-relaterad bakgrund, t.ex. att du har arbetat inom IT-support tidigare eller att du har läst IT gymnasiet och/eller att du har arbetat med telefon som främst arbetsredskap (tex kundtjänst, mötesbokning, telefonförsäljning). Lyft fram dina IT-kunskaper i ditt CV.
Din profil
Viktiga personliga egenskaper är att du har en positiv inställning, är förtroendeingivande, skapar goda kundrelationer, är lyhörd och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet, både tekniskt och tilltalsmässigt. Du bör vara noggrann och effektiv och ha en väl utvecklad servicemedvetenhet.
Krav
Relevant IT-utbildning, minst gymnasienivå, eller motsvarande kompetens som bedöms likvärdig.
Goda kunskaper om Windows OS eller MacOS
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Merit
- Arbetat inom IT-support, gärna 1-3 års erfarenhet.
- Tidigare arbetat med telefon som främsta redskap.
Din ansökan
Alla ansökningar hanteras via vår hemsida https://thalamus.se/. Vid frågor, kontakta gärna (mailto:Tilda.Stenmark@thalamus.se) , christoffer.boos@thalamus.se eller felix.hernvall@thalamus.se .
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?
Startdatum: om ca 1 månad
Plats: Stockholm
Arbetstid: 8 timmar mellan 6-22, även helger förekommer såsmåningom
Språk: Svenska
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.